NETFLIX-SUKSESS: Squid Game tar seerne med storm, og blir sett verden over.
NETFLIX-SUKSESS: Squid Game tar seerne med storm, og blir sett verden over. Foto: NTB/KIM HONG-JI

Kjempetabbe i populær Netflix-serie – produksjonen prøver å løse problemet

Serien «Squid game» har tatt verden med storm, men produksjonen har gjort én stor blemme.

Du har kanskje hørt om Netflix-serien «Squid game» som har gått rett til topps på den populære strømmetjenesten.

Fiksjonsserien ble lansert på verdensbasis 17. september, og omtales som underholdning – et sted mellom den sørkoreanske Oscar-filmen «Parasite» og talentprogrammet «Maskorama».

Serien, som har fått en aldersgrense på 16 år, da den beskrives som voldelig og skremmende, kan bli den mest strømmede serien gjennom tidene, skriver BBC.

Stor produksjonstabbe

Serien følger 456 personer med økonomiske problemer, som takker ja til en mystisk invitasjon til å konkurrere i barneleker. Underveis blir deltakerne eliminert, og den som står igjen til slutt stikker av med en stor pengesum.

I begynnelsen av serien får en av de sentrale rollene «Seong Gi-hun», spilt av Lee Jung-ja, beskjed om å ringe et telefonnummer. Karakteren får utdelt et visittkort som inneholder åtte siffer.

Og her kommer tabben.

Det serieskaperne ikke har tenkt på, er å bruke et falsk nummer. De har diktet opp et nummer som allerede eksiterer.

Får 4000 anrop om dagen

En mann i 40-årene, bosatt i Gyeonggi-provinsen i Sør-Korea, er eieren av telefonnummeret. Nå bombarderes han med anrop og tekstmeldinger.

Ifølge lokalavisen i Sør-Korea, Hankook Ilbo, får mannen om lag 4000 telefonsamtaler om dagen.

40-åringen trodde først det var spam, da han ikke hadde sett Netflix-serien, helt til en av innringerne fortalte at nummeret hans ble vist på programmet.

Skulle ønske ingen hadde sett serien

Ifølge dagsavisen i Hong Kong, South China Morning Post, skal voksne personer ha ringt ham av ren nysgjerrighet.

Også mange barn har sagt over telefon at de ønsker å delta i programmet. Telefonen ringer hele døgnet, også midt på natten, skriver avisen.

Eieren skal ha uttalt at han skulle ønske ingen hadde sett serien.

Ifølge lokalavisen Hankook Ilbo har Netflix sagt at produksjonsselskapet som står bak programmet nå er i kontakt med eieren for å løse problemet.

I tillegg har den sørkoreanske presidentkandidaten Huh Kyung Young, tilbudt å kjøpet nummeret for 85.000 dollar.

Relatert