Polestar kommer med en ny og mindre batteripakke. Samtidig blir største batteripakke også tilgjengelig med forhjulsdrift.
Polestar kommer med en ny og mindre batteripakke. Samtidig blir største batteripakke også tilgjengelig med forhjulsdrift.

Nå kutter de prisene – ny utgave får lengre rekkevidde

Polestar 2 med ny batteripakke og forhjuldrift.

Polestar 2 kom på markedet i Norge i fjor og har fått en svært god start. Volvos søstermerke har truffet elbilhungrige nordmenn på hjemmebane, det ruller allerede over 4.000 eksemplarer av bilen på veiene våre.

Nå utvides Polestar 2-utvalget til tre modeller. Med to drivlinjer, to batteripakker og valgfrie utstyrspakker, kan du nå få bilen fra 389.000 kroner.

– 2021 er året Polestar 2 virkelig får fart. Vi lanserte først en toneangivende bil, og nå utvider vi valgmulighetene med flere versjoner. Felles for de nye modellene er at de har vårt unike design, førsteklasse kvalitet og gir en morsom kjøreopplevelse, sier Polestar-sjef Thomas Ingenlath.

Velger du Polestar 2 med Long Range og forhjulsdrift, er startprisen på 409.000 kroner. Mens Long Range og 4x4 koster fra 429.000 kroner.

Long Range og rekkevidde

Den eksisterende Polestar 2-modellen med 408 hk dobbeltmotoroppsett med 78 kWt batteripakke får nå selskap av to modeller som begge har frontmontert enkeltmotor.

Den ene med det samme batteripakke, og andre med standard batteri (64 kWt).

Dermed øker også maksimal rekkevidde. Polstar 2 Long Range med forhjulsdrift har en offisiell rekkevidde på 515-540 kilometer. Med 4x4 klarer samme modell 450-480 kilometer. Mens innstegsmodellen med minste batteripakke og forhjulsdrift har rekkevidde på 420-440 kilometer. Her må vi legge til at disse tallene er foreløpige beregninger, ikke endelige og offisielle.

Polestar 1: Her debuterer et nytt bilmerke

Polestar har fått en svært god start i Norge. Men ny og rimeligere innstegsmodell bør det ligge an til at dette fortsetter.
Polestar har fått en svært god start i Norge. Men ny og rimeligere innstegsmodell bør det ligge an til at dette fortsetter.

Veganske setetrekk i Polestar 2

Selv om bilen har blitt billigere, understreker Ingenlath at dette ikke skal være noe spareprodukt.

– Vi har klart å bevare bilens premium følelse og karakter også i de rimeligere versjonene av Polestar 2. Selv den rimeligste, uten ekstrautstyr, har god visuell kontinuitet og høyt nivå av standardutstyr, påpeker Ingenlath.

Bilens design innvendig og utvendig kan nesten ikke skille variantene. Alle modellene inkluderer 19-tommers hjul, signatur-LED-lysdesign foran og bak og Polestars signaturrammeløse speil. Det veganske setetrekket WeaveTech ble introdusert som standard i 2020-utgaven og som sin forgjenger vil også disse modellene komme med setetrekk i vegansk materiale.

De tester ut kinesisk bil i Oslo

Polestar 2 har mye til felles med kompakt-SUVen Volvo XC40. Men prisene ligger et godt stykke under.
Polestar 2 har mye til felles med kompakt-SUVen Volvo XC40. Men prisene ligger et godt stykke under.

Kan bestilles i alle lanseringsmarkeder

Valget står mellom to farger, og gjenspeiles i nye 3D-dekorpanel. Andre standardfunksjoner inkluderer 8 høyttalere, parkeringssensorer foran og bak og ett bakkamera.

Det Android Automotive OS-drevne infotainment-systemet med 11-tommers midtdisplay og 12,3-tommers kjøredisplay er standard på alle modeller. Integrert i den nye Polestar-appen, sammen med andre funksjonaliteter for kjøretøyet, er den nye Polestar Digital Key. Den digitale nøkkelen er inkludert som standard, og det samme er Over-the-Air (OTA) som gjør at Polestar kan levere programvareoppdateringer direkte til bilen med jevne mellomrom.

Det er nå mulig å bestille de nye variantene i alle de opprinnelige lanseringsmarkedene. Disse markedene inkluderer Norge, Sverige, Kina, Nederland, Belgia, Tyskland, Storbritannia, Sveits, USA og Canada.

LES MER: Kanskje det smarteste elbilkjøpet du kan gjøre akkurat nå

Video: Sjekk dette i Polestar 2