annonse skaper sterke reaksjoner:

– Avskyelig og fordomsfullt!

Lotte Hoel reagerte med avsky da hun i et Facebook-innlegg så hvordan Stine Sofies Stiftelse har markedsført seg ved å stemple fedre som voldelige overgripere. Stiftelsen stoppet annonsekampanjen, men ett år senere lever den videre i sosiale medier.

RASENDE: Denne teksten gjør Lotte Hoel rasende. Reklamekampanjen til Stine Sofies Stiftelse er blitt sterkt kritisert - og den ble fjernet etter en uke. Foto: Erik Hoel
RASENDE: Denne teksten gjør Lotte Hoel rasende. Reklamekampanjen til Stine Sofies Stiftelse er blitt sterkt kritisert - og den ble fjernet etter en uke. Foto: Erik Hoel

- Jeg er rimelig satt ut og svært sjokkert over at noen kan publisere en slik annonse. Det å bruke vold mot barn i en annonse for å skape inntekter, er rimelig trist. Man skal ikke misbruke et barns smerte for å selge noe i en reklame, det burde vært ulovlig, mener Lotte Hoel.Hoel kontaktet TV 2 tirsdag etter at hun ble tagget i et innlegg på Facebook. Innlegget viste deler av en reklamekampanje som Stine Sofies Stiftelse har brukt for å markedsføre stiftelsen og for å få inn midler.