Arvids Volvo er gammel   men har i alle fall åtte nye dekk.  (Foto: Faksimile fra finn.no)
Arvids Volvo er gammel men har i alle fall åtte nye dekk. (Foto: Faksimile fra finn.no)

V40: Arvid vraker Volvoen hvis ingen tar over

Kjøp 8 dekk – få med en stasjonsvogn.

Kjøp 8 dekk – og få med en Volvo stasjonsvogn.

Litt flåsete sagt er det faktisk det Arvid fra Lierstranda rett utenfor Drammen gjør når han nå har lagt it sin gamle sliter av en Volvo V40 for salg.

Prisen er beskjedne 5.000 kroner + omregistreringsavgift for den mørkeblå 2000-modellen.

Litt små-fix

Det sier seg selv at til denne prisen så det ingen toppstrøken og helt plettfri variant av arten man får.

Litt småfiks må påregnes. En sentrallås som krangler litt, en intervallvisker som gjør det samme, en liten ulyd i motoren og en oksygensensor som nok har sett bedre dager – opplyses det om i annonsen.

20.03 leveres Volvoen til
20.03 leveres Volvoen til

Se hele annonsen her:

Men med en verktøykasse, litt peiling og litt tid så bør det vel kunne gå an å gi Volvoen en sommer eller to til? Og legge ytterligere noen kilometerne på telleverket som allerede viser nesten 230.000?

En ting man i alle fall ikke behøver å bekymre seg over med det første her er dekkene.

8 nye dekk!

De er nemlig så godt som splitter nye og har ikke rullet mer enn ca. 1000 km. – og jo – vi snakker om alle åtte!

Bare det i seg selv er jo verdt en god slump penger, uten at vi kjenner til hverken merke eller dimensjon.

Men trekker du fra utgiftene Arvid har hatt på disse - inklusive avbalansering og montering – så tror vi du langt på vei får med Volvo stasjonsvogna på kjøpet her!

– Den oser bondetamp hver gang jeg ser den

Volvos kompakte og pene stasjonsvogn fra midten av 90-tallet deler plattform med Mitsubishi Carisma produsert på NedCar fabrikken i Nederland

Fikk både Ferrari og Audi på nakken ...

Volvo-V40-original
Volvo-V40-original

Les vår test av helt ny Volvo V40 her:

Visste du forresten at de trøblet skikkelig med modellbetegnelsen på disse bilene – S40 som var sedanen og V40 som var stasjonsvogna?

Det var egentlig meningen at bilene skulle hete S4 og F4. Men Audi hadde allerede "reservert" S4 og nektet bruken av betegnelsen.

Da la Volvo til en "0" og tenkte seg S40 og F40. Men heller ikke F40 kunne brukes. Da våknet nemlig en Italiensk sportsbilprodusent som er kjent for knallrøde biler med hest på penseremblemet og sa: Den er vår og den får dere IKKE bruke.

Så ble altså F-en til en V og alle var fornøyde.

Kan ende i "pressa" ...

Men tilbake til "vår" bil her. Kjenner du litt på at du har lyst på denne så må du ikke tenke for lenge.

Volvoen sendes nemlig i "pressa" om ingen redder den – og dekkene – før årsavgiften forfaller den 20. mars.

Så da vet du det.

Les også: Anders takket nei til en million for den gamle Volvoen