MARKEDSSTUNT: Maria Sjarapova vil markedsføre sitt nye produkt   ved å bytte navn til Sugarpova. (Foto: Jonathan Brady/Pa Photos)
MARKEDSSTUNT: Maria Sjarapova vil markedsføre sitt nye produkt ved å bytte navn til Sugarpova. (Foto: Jonathan Brady/Pa Photos)

Sjarapova vil bytte etternavn – til Sugarpova

Tennisstjernen vil gjennomføre spektakulært markedsføringsstunt under U.S. Open.

Maria Sjarapova (26) er en av verdens rikeste idrettskvinner, men mye vil ha mer er det noe som heter.

Det russiske tennisesset ønsker nå å promotere sitt eget godterimerke på en helt spesiell måte.

Sjarapova vil bytte etternavnet sitt til å matche merkevaren sin. Hun vil rett og slett hete Sugarpova.

Den britiske avisen the Times skrev først om markedsføringsstuntet, og de blir blant annet referert av Sports Illustrated tirsdag.

Ifølge avisen har 26-åringen søkt om navnebyttet til Floridas høyesterett, men det spesielle er at hun ikke ønsker at det skal være permanent.

Maria Sugarpova skal kun være tennisstjernens navn i 14 dager, mens U.S. Opeen, sesongens siste Grand Slam, arrangeres.

Etter det skal hun etter planen hete Sjarapova igjen. Om hun får gjennomslag for ønsket sitt er foreløpig ukjent.

Les også: Hofteskade tvinger Sjarapova til å ta det rolig

Sjarapova
Sjarapova

Russeren har slitt med formen den siste tiden påfølgende en hofteskade.

Sist uke sparket hun sin nye trener Jimmy Connors etter bare én kamp.

For markedsføringen sin del bør hun håpe at hun kommer langt i U.S. Open som starter neste mandag.