sølvfisken mars 2012   felleskjøpet   bønder i byen
sølvfisken mars 2012 felleskjøpet bønder i byen

«Bønder i byen» vant årets «Gullfisk»

TRY reklamebyrå vant den gjeve prisen under reklamebransjens Oscar.

Det ble Felleskjøpet som stakk av med seieren i samarbeid med reklamebyrået TRY under den årlige utdelelsen av «Gullfisken» i Oslo.

Lørdag kveld danket reklamefilmen «Bønder i byen» ut de andre 11 konkurrentene.

– Fy filleren. Dette er helt utrolig og på vegne av 44.000 bønder og over 2000 ansatte er jeg så stolt. Vi trodde ikke vi skulle få lov til å komme inn i lokalet her en gang. Jeg vil takke for et fantastisk sammarbeid med TRY, sa Felleskjøpets representant fra scenen på Chateau Neuf.

Felleskjøpets reklamefilm tok hele 48% av stemmene.

Vant sølvfisken i mars

«Bønder i byen» ble månedsvinner i mars med sin film, og begrunnelsen fra juryen om hvorfor akkurat den vant var:

Det er en underholdende film som viser bønder nettopp som det de er; proffene på hagebruk. Nesten umulig å unngå å bli smittet av sjarmen og den lune humoren som passer filmens mange hovedpersoner som hånd i hanske. Selvsagt er det ingen som kan mer om motorsager og gressklipping enn de som jobber i landbruket. Produkter i fokus uten at det virker slitsomt selgende gjør det hele bare enda bedre.

FAKTA:

Vinnerfilm: Felleskjøpet: "Bønder i byen”

Team:

Tekst: Øystein Halvorsen og Sindre Fosse Rosness
AD: Karin Lund og Bård Rostrup Gabrielsen

Produksjonsselskap: Fantefilm

Regissør: Roar Uthaug

Produsent: Hugo Hageman Føsker

Annonsør: Felleskjøpet

Annonsørkontakt: Trond Østby, Henrik Thoresen og Steve St. Peter