Petar Vukicevic (Foto: Åserud, Lise/NTB scanpix)
Petar Vukicevic (Foto: Åserud, Lise/NTB scanpix)

Vukicevic klager Dagbladet inn for PFU

Raser etter at avisen publiserte et videoopptak med den dopinganklagede friidrettstreneren.

Fredag ettermiddag publiserte Dagbladet videoopptaket under artikkelen «Her innrømmer Petar å ha spurt om forbudte stoffer». Avisen møtte Vukicevic i mai 2011 og gjorde et videoopptak av ham mens han forklarte seg om kontakten med trenervennen Srdjan Djordjevic.

Vukicevics advokat, Vidar Strømme, mener Dagbladet ved å publisere videoen viser en total mangel på presseetikk. I en epost til NTB forklarer Strømme at de ser seg nødt til å klage avisen inn for Pressens Faglige Utvalg.

– Selv om dette viser at Petar har sagt det samme fra dag én, er det et slikt overtramp at vi selvsagt må klage dette inn for PFU, skriver Strømme og legger til at det ikke er innholdet i videoen, men at det publiseres, han og Vukicevic reagerer på.

Les også:Engasjerte PR-rådgiver for Vukicevic-barna
Les også: Permitterer Petar Vukicevic

Strømme mener at opptaket er gjort i det skjulte, noe Dagbladet ikke opplyser om. Avisens journalister forsøker også å legge ord i munnen på Vukicevic og har klippet i opptaket, mener Strømme.

Tidligere fredag ble det avslørt at også friidrettspresident Svein Arne Hansen vil klage Dagbladet inn for PFU. (©NTB)