BMW M6   helt uoppnåelig for deg og med i 2006. For meg er den det fremdeles   men kanskje ikke for deg?
BMW M6 helt uoppnåelig for deg og med i 2006. For meg er den det fremdeles men kanskje ikke for deg?

BMW M6: Denne har tapt seg 1,3 millioner kroner

Råskinn til under halv pris.

Har du lyst på en sportscoupé det ikke er så mange av i Norge, så kan dette være en interessant bil. Andre generasjon BMW 6-serie er i seg selv ikke så veldig sjelden. Det går en hel del 630er og faktisk også en god porsjon 645er rundt om i vårt langstrakte land.

Men det når vi snakker 650 og ikke minst M6 – da tynnes det betydelig ut i rekkene. Og det er nettopp en M6 vi har funnet på bruktbilrunden vår denne gangen.

2006-modellen kostet ny 1.759.000 kroner uten nødvendig ekstrautstyr og fort over 2 millioner kroner med. Nå blir den din for 789.578 kroner pluss registrering. En prisnedgang på ca. 1,3 millioner kroner fordelt på seks år.

LES OGSÅ: Test: BMW M6 cabriolet: Den mangler bare én innstilling ...

Omdiskutert

Med en gang en BMW får M-betegnelse er det mange som får vann i munnen. Og M6 er i så måte intet unntak.

Men det kontroversielle designet, signert mye omtalte Chris Bangle, falt ikke i smak hos alle. Det var spesielt den klumpete hekken som skapte diskusjoner.

Kjøreegenskapene til den velvoksne coupeen var imidlertid de fleste enige om at levde opp til forventningene.

LES OGSÅ: Test: Fisker Karma: Gutta elsker denne bilen

Dette er hjertet i en BMW M6 - V10 på 5 liter uten turbo. Den yter på sitt meste 507 hk.
Dette er hjertet i en BMW M6 - V10 på 5 liter uten turbo. Den yter på sitt meste 507 hk.

Poooooower

I 2006 var det for øvrig ikke pustehjelp fra noen turbo, slik de fleste M-bilene har nå. Her er det 5-liters V10 sugemotor som gjelder.

Ved normal kjøring yter den 400 hk – som jo ikke er noe å kimse av. Men ved å trykke på "Power"-knappen på midtkonsollen, den som Top Gears Jeremy Clarkson elsker, så kryper bilen sammen, spenner musklene og sørger for at du har eventyrlige 507 gamper å rutte med.

Det er myyyye – nok til at denne denne raketten fikser 0–100 km/t på brennkjappe 4,6 sekunder om forholdene er tilrettelagt for det.

LES OGSÅ: BMW 6-serie: Nå kan du gjøre vinterkupp på drømmebilen

Ugunstig tidspunkt

Den aktuelle bilen er dessuten kjøpt ny i Norge – og har hatt alle servicer og oppfølging via merkeforhandlere her hjemme.

Blant listen over morsomt utstyr finner du head up-display, TV (analogt) og nøkkel fri adgang.

Det er kanskje ikke det mest ideelle tidspunktet å selge en slik bil på – de fleste vil nok parkere denne i garasjen når kuldegradene kommer.

Det er gode nyheter for deg som er på jakt etter nettopp en slik bil – og det er jo NOEN gode høstdager igjen før vinteren fester grepet ...

LES OGSÅ: Kjendiseid sjeldenhet til salgs for småpenger

M6en kjennes igjen på blant annet merket bak hjulbuen på framhjulet - samt et firerørs eksosanlegg.
M6en kjennes igjen på blant annet merket bak hjulbuen på framhjulet - samt et firerørs eksosanlegg.

Tåler juling

M-bilene til BMW er så visst ikke noe pingle-greier heller. De tåler å bli pisket og kjørt slik de er bygget for – selv om de fleste eierne nok holder seg unna banekjøring.

Men hadde undertegnede blitt eier av en slik maskin, ville det i alle fall blitt en tur til Autobahn for å "strekke litt på bena".

Vi er programforpliktet til å minne om at det likevel er biler det koster mye å eie. Servicer og reparasjoner bør skje hos merkeforhandlere – og delene er ikke akkurat gratis til en M6.

Sånn, da er du både advart og kanskje litt fristet på en gang?

Klikk her for å se hele annonsen

LES OGSÅ: Nå vil han ha 9 millioner for denne likbilen!