Butikkjede vil redde Denne siden opp-kampanjen

Butikkjeden Barnas hus har meldt seg som en sannsynlig redning for Denne siden opp-kampanjen, som de siste årene har gjort foreldre oppmerksom på faren ved å la babyer sove på magen.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Landsforeningen Uventet Barnedød har delt ut rundt 700.000 bodyer til nybakte foreldre med påskriften «Denne siden opp».

Det var Aftenbladet som onsdag skrev at kampanjen ser ut til å bli lagt ned til høsten på grunn av pengemangel fordi Kiwi og Libero har trukket seg som sponsorer. Helsedirektoratet hevder at staten ikke har midler til å videreføre kampanjen.

Barnekleskjeden Barnas hus kastet seg imidlertid rundt og skal fredag i et møte med foreningen, skriver avisen.

– Da vi så denne saken i Aftenbladet, tenkte vi med en gang at dette er en god kampanje som bør fortsette. Bodyen har et viktig signal, og vi i Barnas hus er opptatt av barns trygghet og sikkerhet, sier HR-sjef Sølvi W. Foss i Barnas hus Nordic.

Foss kan ikke love noe, men understreker at Barnas hus er opptatt av at kampanjen skal få leve videre. (©NTB)