Når kvinner og barn er involvert får det ofte litt i surr med bilprosjektene, det har Roger fått erfare (Foto: Faksimile fra finn.no)
Når kvinner og barn er involvert får det ofte litt i surr med bilprosjektene, det har Roger fått erfare (Foto: Faksimile fra finn.no)

Mitsubishi Eclipse: Kvinnfolk og unger - da blir det bare bil-tull

Forvirringen er total - og du kan jo gjette hvem som har bestemt...

Jo da - det er både kvinner og barn involvert. Vi vil tro det er flere som kjenner seg igjen i Roger Skarviks harde skjebne.

Ikke før har drømmebilen - en Mitsubishi Eclipse GT-S fra 1995 - fått skilter og blitt EU-godkjent før kvinnen i huset hever røsten til fistel og forteller mannen at dette er en type bil han ikke kan ha. Dels fordi han ikke er flink nok mekaniker og dels for de at den ikke er familievennlig nok.

- Bilen selges fordi det ikke er en familiebil. Sier kvinnen i huset. Videre er jeg ikke i nærheten av bilinteressert eller motorkyndig nok til å eie noe sånt. Fortsatt i følge kvinnen i huset. Jeg har derfor, på helt selvstendig grunnlag og av egen frie vilje, bestemt meg for å selge den, står det i annonsen til Roger.

Fra tøff Eclipse til sliten Passat

Dermed henvises Roger til en sliten, grønn Passat stasjonsvogn i stedet. Livet er hardt...

Del med Facebook-vennene dine

Les hva som skjedde da Broom-Vegard ville bevise at coupe KAN være familiebil

Eclipse-side (Foto: Faksimile fra finn.no)
Eclipse-side (Foto: Faksimile fra finn.no)

Når i tillegg sønnen på fem år bestemmer prisen drømmebilen skal selges for og kanskje bommer med minst en null - nei, da blir det sannelig ikke enkelt.

Mitsubishi Starion - en japansk sjeldenhet:

Ulogisk

Undertegnede må innrømme at da jeg kjapt "skannet" annonsen første gang var jeg nesten litt usikker på hva som var pris og hva som var kilometerstand... Det ble liksom ulogisk uansett hvordan man vred og vendte på det.

Se hele annonsen her:

Men etter å ha lest igjennom annonsen skjønner jeg at det opereres med mulighet for rabatter her - tildels store også!

I overskriften på annonse er prisen satt til ti millioner kroner + registrering. Mens det i annonseteksten snakkes om hundre millioner kroner...

Eclipse-bakfra (Foto: faksimile fra finn.no)
Eclipse-bakfra (Foto: faksimile fra finn.no)

Rabatt: Kr. 99 250 000

Det høres unektelig spinnvilt ut - og det er det også. Til gjengjeld er altså rabatten hyggelig. Hele 99 250 000 kroner. Så mye har i alle fall jeg aldri fått i rabatt noen gang tidligere.

For undertegnede blir det unektelig litt "kvinnetankegang" her, og jeg kan ikke la være å tenke på når kvinnen i mitt eget hus impulskjøpe en pelskåpe til 23 000. Hun var strålende fornøyd over å ha "tjent" 7000 kroner. Den var nemlig nedsatt fra 30 000.

Matematikk er kanskje ikke min sterkeste side - men dette regnestykket ble vi aldri helt enige om....

Her har sportsbillegenden stått i 44 år - ubrukt!

Del med Facebook-vennene dine

Finnes mindre familievennlige biler

Men - tilbake til bilen: Hvis jeg har regnet riktig så ender prisen på rundt 75 000. For de pengene får du en svart, tøff og sprek japansk coupe med rimelig høy grad av driftsikkerhet - så lenge vedkommende bak rattet ikke er helt "tulling".

Den har både et snev av bakseter og bagasjerom - så litt familievennlig er den. Her kommer det naturligvis an på hvem som ser, men det er i alle fall ikke noe problem å finne en mindre familievennlig bil.

Motoren er en 2-liter på 210 villige hestekrefter, bilen har automatgir og firehjulstrekk. Garantert en morsom doning som også ser bra ut.

Vi sender Roger varme tanker og er glade på familiens vegne for at han ofrer seg - eller rettere sagt bilen!

Les også: Mitsubishi ASX - hvordan kunne dette bli Norges mest solgte firehjulstrekker?