moro japanblodd2
moro japanblodd2

Er denne reklamen for drøy for norsk TV?

Spiller på blodig humor for å selge te.

Reklamebransjen er alltid på jakt etter nye måter å selge produkter på.

Og humor har ofte vist seg å være blant de mest effektive virkemidlene.

Men spørsmålet rundt hva som faktisk er morsomt, eller hvorvidt noe blir for absurd eller grafisk er også relevant.

Og denne prisbelønte japanske reklamefilmen for te mot høyt blodtrykk fikk oss til å lure på om den i det hele tatt ville kunne blitt vist i Norge.

Til tross for at den er unektelig humoristisk.

Blodig brannslukning

I reklamefilmen får vi se to japanere som tar seg en tissepause langs veikanten.

Men mens de står og letter på trykket begynner det av en eller annen grunn å brenne.

De prøver å slukke brannen med både urin og dressjakker, men det er ikke før en av dem ved et uhell slår hull i hodet at ting begynner å hjelpe på.

Takket være hans høye blodtrykk står plutselig blodspruten rett ut av pannen hans, og neimen viser ikke det seg å fungere som et vanvittig effektivt brannslukningsapparat.

For drøyt for Norge?

Med slagordet "I de fleste tilfeller vil ikke høyt blodtrykk redde deg", føler vi de treffer blink innen humoristiske reklamefilmer.

Spørsmålet vi ble sittende igjen med er hvorvidt vi noen gang vil få se noe sånt i en norsk reklamepause, eller om en så grafisk fremstilling rett og slett er for drøy.

Hva tror du?

Er dette bare morsomt, eller ville for mange reagert?

Ta en titt og gjør opp din egen mening

Følg Nårje på Facebook. Klikk her!

Få også med deg Nårje på Twitter. Klikk her!

Vil du ha den beste humoren fra nettet? Klikk her og få daglige smil!

Husk å melde deg på Torsdag kveld fra Nydalen på Facebook. Klikk her