tøyingbryst
tøyingbryst

Tøyeøvelsene du ikke må glemme

Dette bør du prioritere dersom du har dårlig tid.

Bli medlem i Sporty og få treningsprogram og vektdagbok

Hver dag utover vinteren vil TV 2 Sporty vise deg nyttige treningsøvelser.

Instruktør i denne videoen er Anne Marte Handal Sneve, personlig trener på SATS og Sporty-ekspert.

Du finner tidligere publiserte videoer i stolpen til høyre.

LES OGSÅ: Test deg selv: Hvor gammel er kroppen din?

Se video her:

510337

LES OGSÅ: 9 myter om trening

Uttøying av bakside lår
Slik gjør du: Hold beinet strakt, parallelle hofter, rett og naturlig svai i ryggen.

Ikke krum ryggen, men len deg over beinet med strak rygg. Hold i 30 sekunder, slipp opp.

LES OGSÅ: Så fort får du dårligere kondisjon

Se video her:

510338

Uttøying av bryst
Slik gjør du: Finn en dørkarm eller annet du kan lene deg mot, cirka 90 grader.

Press brystet frem, kjenn at du får en god tøy i brystmuskulaturen.

Du kan variere posisjonen på armen og tøye ulike deler av brystet.

Tøying av brystmuskulaturen er superviktig, da vi har en tendens til å falle litt frem i kroppen når vi driver ensidig trening.

Sportys vurdering: Tøying er nødvendig for å opprettholde musklenes lengde og blodsirkulasjon.

God bevegelighet er et arbeidskrav i mange idretter, og en forutsetning for god grunnteknikk. Du trenger ikke tøye i mange minutter ukentlig før resultatene kommer.

LES OGSÅ: Slik kommer du i gang med treningen

LES OGSÅ: Variasjon gjør deg sprekere – og skadefri

På jakt etter treningsutstyr? Sjekk tilbudene i Sportybutikken!