DAGENS ØVELSE: Anne Marte Handal Sneve demonstrerer sittende roing. Se video i saken nedenfor. (Foto: Frode Sunde/)
DAGENS ØVELSE: Anne Marte Handal Sneve demonstrerer sittende roing. Se video i saken nedenfor. (Foto: Frode Sunde/)

Ro deg til bedre holdning

Det er ikke tilfeldig at Olaf Tufte er sterk i ryggen. Han har trent mye slik som dette.

Bli medlem i Sporty og få treningsprogram og vektdagbok

Hver dag utover vinteren vil TV 2 Sporty vise deg video av en nyttig styrketreningsøvelse.

Instruktør i denne videoen er Anne Marte Handal Sneve.

Du finner tidligere publiserte videoer i stolpen til høyre.

LES OGSÅ: Test deg selv: Hvor gammel er kroppen din?

TEST DEG SELV: Hvor gammel er kroppen din?

Se video her:

510334

LES OGSÅ: 9 myter om trening

Sittende roing
Hva trener du: Ryggmusklene.

Slik gjør du: Sitt rett i ryggen, ikke juks ved å lene deg bakover eller bruke beina.

Tenk at du skal trekke håndtaket mot magen og få tak i muskulaturen i ryggen og mellom skulderbladene.

Hold pusten til du er ferdig med å trekke, slipp ut.

Sportys vurdering: Denne øvelsen gjør deg sterk i ryggen og gir deg bedre holdning.

Alternativ øvelse: Romaskin eller seated row.

LES OGSÅ: Slik kommer du i gang med treningen

LES OGSÅ: Variasjon gjør deg sprekere – og skadefri

På jakt etter treningsutstyr? Sjekk tilbudene i Sportybutikken!