rach (Foto: Coop Norge)
rach (Foto: Coop Norge)

Rachel Nordtømme: – Det er faktisk ikke slik jeg er

Derfor vurderte hun å si nei til Prix-reklamen.

Flere profilerte personer har fått mye oppmerksomhet for sin medvirkning i reklamefilmene til Coop Norge. Og denne uken ble en ny reklamefilm med Rachel Nordtømme i hovedrollen vist for første gang på norske TV-skjermer.

Anna Anka, Ole Klemetsen og Helge Hammelow-Berg har alle stilt opp i samme type reklamefilm som det Nordtømme nå gjør, og på bloggen sin kommenterer hun for første gang reklamefilmen.

Se reklamefilmen i videovinduet øverst i saken.

Var usikker

«Vi spilte den inn for bare noen uker siden, og det var utrolig morsomt- nettopp på grunn av at det var litt småflaut. Veldig rart å spille inn en reklame hvor jeg er frekk og lurer på hvorfor jeg ikke får gulrøttene gratis...» skriver Nordtømme.

Anna Anka har tidligere fått ros for sin opptreden i reklamefilm for Prix, men Nordtømme måtte likevel tenke seg om før hun sa ja til rollen.

« Jeg måtte tenke meg om for å bestemme meg for om jeg skulle være med eller ikke, fordi jeg var usikker på om det Norske folk klarer å se humoristisk på det, og forstå at det faktisk ikke er slik jeg er. For meg er det veldig viktig med humor og selvironi, derfor bestemte jeg meg for at dette ville jeg gjøre. Så får de som ikke forstår det bare være...» skriver Nordtømme.

Les også: Rachel Nordtømme: – Det er hemmelig!

– Naturlig valg

Merkevaresjef i Coop Norge, Jorun Thue mener valget av nettopp Nordtømme var enkelt.

– Rachel passet inn i den rollen som vi bruker i våre reklamefilmer. Det er for å vise at våre tilbud gjelder for alle, uansett hvor stor eller liten stjerne du er. Det er det konseptet vi har lagt oss på. Dessuten er hun en søt, pen og hyggelig jente, fortalte Thue til «God kveld Norge» tidligere denne uken.

Ifølge Thue, er Nordtømmes «Skal vi danse»-deltakelse en naturlig årsak til at hun fikk jobben.

– Hvilken målgruppe håper dere å treffe med Rachel Nordtømme?

– De som ser på «Skal vi danse», og det er jo de fleste av oss. Markedet for dagligvarer er ikke så segmentert, det skal nå alle. Det er nettopp det reklamefilmene går ut på - det trenger ikke å være noe spesielt med deg for å få våre tilbud, uttalte hun.

Les også: Rachel Nordtømme: – Gutter sender meg nakenbilder

Se reklamefilmen i videovinduet øverst i saken