Mange damer er redde for å trene for mye styrketrening i frykt for store bulende muskler. Den bekymringen er unødvendig. (Foto: Illustrasjonsfoto)
Mange damer er redde for å trene for mye styrketrening i frykt for store bulende muskler. Den bekymringen er unødvendig. (Foto: Illustrasjonsfoto)
¿ Det er viktig å trene de store muskelgruppene. Det er lår, rumpe og rygg. Da forbrenner du flest kalorier, sier personlig trener Martin Norum. (Foto: Illustrtasjonsfoto/privat)
¿ Det er viktig å trene de store muskelgruppene. Det er lår, rumpe og rygg. Da forbrenner du flest kalorier, sier personlig trener Martin Norum. (Foto: Illustrtasjonsfoto/privat)

Her er styrkeøvelsene som forbrenner mest fett

– Det er viktigst å trene styrke når fettet skal bort og kroppen skal strammes opp, mener personlig trener Martin Norum.

Ved å øke muskelmassen i kroppen blir forbrenningen høyere og veien til en slankere kropp enklere. - Det er viktig å trene de store muskelgruppene. Det er lår, rumpe og rygg. Da forbrenner du flest kalorier, sier personlig trener Martin Norum, som også har skrevet et internettbok om styrketrening og fettforbrenning. - Damer får ikke «bulende muskler»