blomsterhjerte (Foto: Privat/Faksimile Interflora.no)
blomsterhjerte (Foto: Privat/Faksimile Interflora.no)

Bestilte hjertekrans til faren på sykehuset: – Jeg fikk noe som lignet på geitetestikler

– Faren min ble helt sjokkert, forteller Jeanette.

På fredag ville Jeanette Todal Galta i Vestfold sende blomster til sin far som lå på sykehuset i Stavanger. Han hadde fått hjerteinfarkt.

På grunn av avstanden ringte Jeanette en Interflora-butikk i Stavanger-området for å bestille blomster til ham. På Interfloras nettsider fant hun en hjerteformet kurv med blomster på, deretter ringte hun å bestilte denne fra Kolnes-Zwerg Blomster Interflora.

– Det så ut som det var tatt ut av søpla, forteller Jeanette.

Hjertet faren mottok lignet ikke det hun hadde bestilt.

– Jeg skulle få et pent og frodig fargerikt hjerte som jeg betalte ekstra for, og så sender de noe som ligner geitetestikler. Det var så fælt, det plager meg.

Se også: Vi testet blomster

– Faren min ble sjokkert

Hadde det ikke vært for farens samboer er det ikke sikkert Jeanette ville oppdaget at hjertet hun bestilte ikke lignet det faren mottok på sykehuset.

– Min fars samboer ringte og fortalte at faren min ble helt sjokkert, han lurte på hvorfor han fikk det råtne hjertet. Jeg synes det var så fælt at han fikk et forferdelig stygt hjerte. Samboeren til far sa at hun ikke trodde jeg ville sendt noe sånt, men de tok det ille opp, sier Jeanette.

Farens samboer tok bilde av hjertet og sendte det til Jeanette.

– Det var skikkelig pinlig og skammelig. Det er ingen blomster på hjertet slik det skulle være, sier Jeanette.

Se også: – Jeg fikk varer jeg aldri hadde bestilt

Saken fortsetter under bildet.

blomsterhjerte3 (Foto: Privat)
blomsterhjerte3 (Foto: Privat)

Får tilbake pengene

Jeanette kontaktet Kolnes-Zwerg Blomster Interflora mandag. I tillegg sendte hun dem bildet av «blomsterhjertet».

– Det var ikke noe problem å få tilbake pengene, sier Jeanette.

Se også: Sjekk Experts «salgsbløff»

Saken fortsetter under bildet.

blomsterhjerte2 (Foto: Faksimile
  Interflora.no)
blomsterhjerte2 (Foto: Faksimile Interflora.no)

Nye blomster og beklagelse

Daglig leder på Kolnes-Zwerg Blomster Interflora, Carl Fredrik Zwerg, beklager så mye. Han er på ferie for øyeblikket, og sier han skal se mer på saken når han kommer hjem.

– Kunden har på langt nær fått det hun har bestilt. I tillegg til å refundere pengene, har vi sendt nye blomster og et beklagelsesbrev, sier Zwerg.

Han forteller at det har hendt at bestilte blomster har litt andre nyanser eller ser litt annerledes ut enn det kunden har tenkt, men ikke slik Jeanette opplevde.

– Dette var rimelig langt fra det som var bestemt. Jeg har aldri sett noe som har vært så langt i fra før.

Les også: Bestilte figursydd bryllupskjole – fikk «søppelsekk»

Vet ikke hva som har skjedd

Zwerg er usikker på hva som har skjedd.

– Jeg liker ikke at dette skjer, og det er noe vi må gå opp internt.

Dag Henrik Rølmann, daglig leder i Interflora Norge AL, forteller at Kolnes-Zwerg har vært med i Interflora lenge.

– De leverer binderi av første klasse, som både vi og våre kunder er svært fornøyd med. Alle kan gjøre feil, og når det først skjer er det bare to ting å gjøre: Beklage og rette opp feilen. Etter hva vi forstår på nettjournalistene i TV 2 hjelper deg er dette gjort, kunden har både fått kjøpesummen hevet og nytt produkt levert, sier Rølmann.

– Vi håper hun er fornøyd med ny leveranse. Vi er fornøyd med hvordan Kolnes-Zwerg Blomster håndterte saken, sier Rølmann.

Les også: Se hva som dukket opp i nektarinen!

Trenger du vår hjelp? Send en mail til hjelperdeg@tv2.no

Følg oss på Facebook og Twitter