TESTER TOGET: Forbrukerrådet ber pendlere om å registrere forsinkelser. (Foto: Lars Barth Heyerdahl)
TESTER TOGET: Forbrukerrådet ber pendlere om å registrere forsinkelser. (Foto: Lars Barth Heyerdahl)

App-solutt godkjent for NSB

Forbrukerrådets nye app viser at de aller fleste NSB-reisende kom fram i tide mandag.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Over 500 pendlere har tatt i bruk Forbrukerrådets togtest-applikasjon. Resultatene etter den første dagen viste at mange kom fram som planlagt, men at det fortsatt var en del som ble forsinket.

Les mer om togtesten hos Forbrukerrådet

Verst vestover

Størst var forsinkelsene på strekningen Skien - Oslo, der 20 prosent av de 120 informantene kunne melde om forsinkelser, enkelte på over en halv time. I tillegg ble det rapportert om signalfeil på Drammen stasjon.

Flest tilbakemeldinger kom fra pendlerne på strekningen Halden - Oslo. Her fikk Forbrukerrådet inn 224 innmeldinger. Nær 12 prosent av dem som skrev inn, opplevde større eller mindre forsinkelser.

Tilfreds

På strekningen Lillehammer - Oslo ble det registrert i overkant av 100 tilbakemeldinger. I overkant av ti prosent rapporterer om forsinkelser på rundt fem minutter.

– Det er flott å se at togtrafikken gikk så bra første dag etter åpningen, selv om flere pendlere rapporterer om mindre forsinkelser, sier Anne Haabeth Rygg i Forbrukerrådet. (©NTB)

Les også: Få problemer på nyåpnet Oslo S