nsb-app-F - «App-solutt godkjent» for NSB

Forbrukerrådets nye app viser at de aller fleste NSB-reisende kom fram i tide mandag. Men fortsatt opplevde flere av pendlerne forsinkede tog.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Over 500 pendlere har tatt i bruk Forbrukerrådets togtest-applikasjon. Resultatene etter den første dagen viste at mange kom fram som planlagt, men at det fortsatt var en del som ble forsinket.

Størst var forsinkelsene på strekningen Skien - Oslo, der 20 prosent av de 120 informantene kunne melde om forsinkelser, enkelte på over en halv time. I tillegg ble det rapportert om signalfeil på Drammen stasjon.

Flest tilbakemeldinger kom fra pendlerne på strekningen Halden - Oslo. Her fikk Forbrukerrådet inn 224 innmeldinger. Nær 12 prosent av dem som skrev inn, opplevde større eller mindre forsinkelser.

På strekningen Lillehammer - Oslo ble det registrert i overkant av 100 tilbakemeldinger. I overkant av ti prosent rapporterer om forsinkelser på rundt fem minutter.

- Det er flott å se at togtrafikken gikk så bra første dag etter åpningen, selv om flere pendlere rapporterer om mindre forsinkelser, sier Anne Haabeth Rygg i Forbrukerrådet. (©NTB)