RESIRK: Rapgruppen Karpe Diem er stadig vekk å se på TV skjermene i pantereklamen «Bittelite» (Foto: Resirk Norge     )
RESIRK: Rapgruppen Karpe Diem er stadig vekk å se på TV skjermene i pantereklamen «Bittelite» (Foto: Resirk Norge )

– Kjære Norsk Resirk. Den virker mot sin hensikt når dere overdriver

Norsk Resirk: – Trykket på kampanjen er nøye kalkulert.

Rapgruppen Karpe Diem er stadig vekk å se på TV-skjermene i pantereklamen «Bittelite». Rapduoen er frontfigurene for panteordningen for gjenvinnbare bokser og plastflasker, Norsk Resirk.

Filmen resirkulerer og resirkulerer på de norske TV-skjermene, og sangen har klistret seg på hjernen til de fleste nordmenn.

«Bitt, bitt, bitte lite. Og så føles det, så føles det så bra».

– Virker mot sin hensikt

Karpe2 (Foto: Resirk Norge                       )
Karpe2 (Foto: Resirk Norge )
Nå mener Chirag at den resirkulerende pantekampanjen kan virke mot sin hensikt.

– Kjære Norsk Resirk. En pantekampanje er fint for miljøet, men virker mot sin hensikt når dere overdriver hvor hardt dere kjører den. Sorry.. skriver Chirag på sin Twitterside.

Les også:Avslører «Karpe»-Chirags verste datingopplevelse

Fjorårets reklamefilm med Chirag og Magdi i hovedrollene ble kåret til best likt og best husket i fjor sommer. Dermed nølte ikke Norsk Resirk med å gjenvinne suksessen i år også.

Pantefilmen «Bittelite» har vunnet flere priser, blitt vist over 60 000 ganger på YouTube. Så populær er reklamefilmen at det til og med er opprettet en egen Facebook-gruppe med kravet «Vi som vil at Karpe Diem skal lage full sang av Reklamen Bitte Lite».

– Vi er veldig bevisst på dette

Les også: Karpe Diem støtter Madcons Diplom-isstunt

I Resirk Norge kan direktøren for informasjon og marked bekrefte at trykket på kampanjen har vært nøye kalkulert.

– Vi har hatt medierådgivning på hvor mye man skal kjøre en reklamekampanje som dette. Målingene vi har brukt er helt korrekt i forhold til det trykket en bør ha. Vi er veldig bevisst på dette. Dessuten har Karpe godkjent alt på forhånd, sier Randi Haavik Varberg til God Kveld Norge.

– Det koster såpass mye å lage en reklamefilm som dette. Filmen er knallbra, så vi har valgt å kjøre den igjen i år, sier hun.

Varberg kan også bekreftet at returen har gått opp på plastflasker i løpet av 2010, så det ser ut til at kampanjen har hatt god effekt.

God Kveld Norge har ikke lyktes å komme i kontakt med Chirag for utdypende kommentar i saken.