DESIGNER: Marion Nilsen er designeren som ble kjent over natten da Pippa Middleton forelsket seg i hennes veske. (Foto: Tv 2 Faksimile magasinet Look 20.juni 2011)
DESIGNER: Marion Nilsen er designeren som ble kjent over natten da Pippa Middleton forelsket seg i hennes veske. (Foto: Tv 2 Faksimile magasinet Look 20.juni 2011)

Her er Marion Nilsen, kvinnen bak Pippa-vesken

– Vi fikk utrolig masse forespørsler fra butikkene som hadde ført veskene: «Gi oss flere! Gi oss flere!».

Designer Marion Nilsen ble berømt over natta da Kate Middletons søster, Pippa, ble observert med Nilsens «Bristol»-veske dagen etter det store kongelige bryllupet i Storbritannia.

– Den dagen i mai forandret hverdagen

Pippa ble enormt populær for pressen, og har vist seg med denne vesken gjentatte ganger. Som en følge av dette har det tatt helt av for den norskdesignede vesken, som nå er best kjent under tilnavnet «Pippa-vesken».

– Vesken passer veldig fint til Pippa. Merket prøver å tilrettelegge designet til akkurat en slik person som Pippa. Hun har en ordentlig stil, alltid pent kledt. En jente som går på jobb, hun går på fest og ut med venninnene sine. Hun har akkurat den stilen som vi prøver å designe for, forteller Marion Nilsen til God Kveld Norge.

VESKE: Pippa-vesken har fått enorm oppmerksomhet. Her i bladet Look 20.juni 2011. (Foto: Faksimile Look)
VESKE: Pippa-vesken har fått enorm oppmerksomhet. Her i bladet Look 20.juni 2011. (Foto: Faksimile Look)
Marion Nilsens karriere som designer tok av med rekordfart. Hennes hjemmeside Modalu.com, som gjennomsnittlig hadde 2000 besøkende daglig tidligere denne våren, har nå hele 40 000 besøkende etter at Pippa gjorde vesken verdensberømt.

Les også: Pippa Middleton får eget TV-program

Den norske designeren, som fortiden bor i London, er i Oslo denne helgen som gjest i Sommertid på TV 2 fredag kveld.

– Hva har dette betydd for din karriere?

– Det var den dagen i mai som forandret hverdagen min ganske mye. Vi var et ukjent merke før det, og vi har holdt det gående i noen år. Endelig fikk verden øynene opp for merket. Det var utrolig deilig å endelig slå igjennom, forteller designeren.

«Gi oss flere!»

Salget av vesken har tatt av etter at Pippa poserte for fotografene med den norskdesignede vesken.

– Hver gang det var et nytt bilde av Pippa på forsiden av de engelske avisene, ville alle ha akkurat det hun hadde på seg, og alt ble utsolgt på en dag. Vi fikk utrolig masse forespørsler fra butikkene som hadde ført veskene: «Gi oss flere! Gi oss flere!». Vi ble nedringt, forteller hun til God Kveld Norge.

Marion har allikevel vært bestemt på å ikke masseprodusere merket for å tjene seg rik. Hun ønsker at det skal være litt eksklusivt.

– Vi vil ikke at det skal være sånn at vi drar nytte av dette.

Pippa-vesken kommer i forskjellig materialer, og noen er dyrere enn andre. Men prismessig legger den på rundt 200 pund. Noe som tilsvarer 1800 norske kroner.

Foreløpig selges ikke vesken i noen norske butikker. Men Marion kan røpe så mye som at de ønsker å satse i Norge også. Vesken har vært en del av kolleksjonen hver sesong siden Modalu startet opp. Pippa kjøpte sin veske ti dager før prinsebryllupet i april.

Har solet seg i glansen

Kates forlover og søster Pippa Middleton har solet seg ubeskjedent i glansen av de ville paparazzifotografenes blitz, som praktisk talt har fotfulgt henne overalt i etterkant av prinsebryllupet.

Les også: Spekulerer i ny kongelig flørt

Les også:Pippas rumpe topper plastikkirurgi-lister

Fans har opprettet egne Facebook sider som hyller Pippas – nå svært så velkjente og populære – bakende.

Pippas enorme popularitet har hatt stor innvirkning på Marion Nilsens karriere som designer.

Nilsen har bodd i London de siste 13 årene, og tok også sin utdannelse innen design i motebyen.