Du klarer ikke å kjøre fra denne. (Foto: TH Automobile)
Du klarer ikke å kjøre fra denne. (Foto: TH Automobile)

TH Multivan: Denne klarer du neppe å kjøre fra

Ser ut som en ganske vanlig familiebil. Les hva som gjør dette til et råskinn:

Hva gjør du hvis du har fire unger - men likevel ønsker sportsbilytelser hver gang du er ute og kjører?

Da har du ikke så veldig mange valg. Men heldigvis kan tyske TH Automobile hjelpe deg - i alle fall hvis du har god økonomi.

De bygger nemlig om VW Multivan med Porsche-deler, og resultatet er et fartsmonster for hele familien.

556 hestekrefter

Hoveddelen av ombyggingen er motoren. Den minste du kan få har 420 hestekrefter, mens den største har 780 hestekrefter - da må du nøye deg med fem seter.

Skal du ta innersvingen på naboens Porsche Cayenne, bør du velge motoren fra Porsche 911 GT2. Da har du en 3,6-liters boksermotor med twin-turbo og 556 hestekrefter på plass.

Toyota HiAce har plass til åtte og er mye billigere. Les testen her.

Koster flesk

En godt utstyrt Multivan er allerede en påkostet bil, og den blir ikke dårligere med Porsche-ratt og instrumenter. Karbondetaljer avslører at dette er en "kassevogn" helt utenom det vanlige.

0-100 km/t gjøres unna på vanvittige 4,8 sekunder og toppfarten er 280 km/t. Det er fort nok til å skremme vettet av de aller fleste.

Ikke noe å si på standarden innvendig heller - her bør både
  passasjerer og ikke minst fører trives. (Foto: TH)
Ikke noe å si på standarden innvendig heller - her bør både passasjerer og ikke minst fører trives. (Foto: TH)

LES OGSÅ: Her er en familiebil som er nøyaktig like rask...

Bruke barnetrygden...

Spesielt økonomisk er den ikke, selv om den er rimeligere enn en Cayenne Turbo S. Forbruket er på 1,7 liter på mila og prisen er rundt en million - før norske avgifter. Og denne bilen er mildt sagt ikke tilpasset vårt avgiftssystem. Men noe må du jo bruke barnetrygden på, hvis du har mange unger...

Del med Facebook-vennene dine

Det tyske motorprogrammet Grip har forresten kjørt den opp mot en Cayenne Turbo S, og vi kan røpe at den klarer seg bra.

LES OGSÅ: Nå vil også Lamborghini lage familiebil