
Jente (16) fikk tilbud på kosmetiske behandlinger rett i postkassa
– Markedsføring som spiller på usikkerhet ved utseende er problematisk i seg selv, sier Forbrukerombudet.
Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
MBC-senteret sendte en 16 år gammel jente markedsføring for kosmetisk behandling, sammen med et gavekort på 1000 kr, som ville gå til de tre første som meldte seg på behandlingen, skriver Forbrukerombudet.
Tilbudet skal ha dreid seg om behandling med botox og restylane.
Problematisk
Forbrukerombudet mener markedsføring av kosmetiske behandlinger direkte rettet til ungdom er egnet til å nøre opp under unges usikkerhet rundt kropp og utseende.
- Marked
For å lese eldre artikler må du logge inn eller registrere en TV 2 Konto
Det er gratis å registrere seg og du får da tilgang til hele arkivet vårt.
Artikkelen er oppdatert