Got smoked: Hvem vinner her? Skyline en eller motorsykkelen? (Foto: Privat)
Got smoked: Hvem vinner her? Skyline en eller motorsykkelen? (Foto: Privat)

BILEN MIN: Sten Andrés Nissan Skyline GTS-T 1991-modell

Denne bilen skal bli nypyntet til 2011-sesongen

I spalten "Bilen Min" har broom.no-leserne mulighet til å fortelle litt om sin, eller sine egne biler, og litt om bilinteressen.

At Sten André Vangen er hekta på Nissan Skyline lyser lang vei. Vi snakker om denne ekstreme kjøremaskinen fra Japan - som noen elsker og andre hater. Fast and furious og borte i en sky av blårøyk - in a second.

Det er uansett ikke lett å være likegyldig til disse bilene og Sten André har falt såpass kraftig for dem at han har skaffet seg to stykker. En 1991-modell R32 og en 98-modell R34. Her presenterer vi den første, følg med så vil du få lese om den blå R34-en også etterhvert.

Eier: Sten Andrè Vangen (24)

Bosted: Kristiansund, Møre og Romsdal

Litt om meg selv: Jobber som bilmekaniker hos Auto 8-8 AS i Kristiansund. Bor med min samboer, Cilje. Prøver å reise på det som er av treff, så langt økonomien tillater. Er som regel langt og dyrt å reise for nordmøringer som vil kjøre på treff!

Toyota Celica gjør comeback som FT-86

Race-detaljer

Bilen: 91’ Nissan Skyline GTS-T R32 (banebil)

(artikkelen fortsetter under bildet)

Skyline-stilen er særegen og tøff - aller mest i fart. (Foto: Privat)
Skyline-stilen er særegen og tøff - aller mest i fart. (Foto: Privat)

Hvor lenge har du eid den? Siden juli 2009.

Hva har du gjort med den? Jeg har ribbet diverse interiør, gitt bilen ny styling og det blir ny lakk til 2011 sesongen med en del dekor.

Motoren har fått nytt register, jeg har fjernet AC og slikt, montert race radiator og el vifter og diverse andre små race-detaljer.

(artikkelen fortsetter under bildet)

Sten André er godt utstyrt når det kommer til favorittbil. Dette er en av dem; banebilen.  (Foto: Privat)
Sten André er godt utstyrt når det kommer til favorittbil. Dette er en av dem; banebilen. (Foto: Privat)

Forøvrig har motoren internbetegnelsen RB20DET. Vi snakker om rekke-6 og turbo med ladetrykk på 1,1 bar.

Bilen har HKS eksossystem, Autobahn Front Cooler kit fra Got Smoked Tuningshop, Autobahn Alu Race radiator kit med 2x el-vifter - også fra Got Smoked Tuningshop.

Dessuten har den Apexi Turbotimer og ProSport Bredbåndslambda.

Svenn André har sluttet å lete. Han finner ikke bedre bil enn Nissan 200SX

Ønsker mer pulver

Liker best med bilen: Hele opplevelsen med å kjøre den, sportsligheten og ytelsene.

(artikkelen fortsetter under bildet)

Bilen skal lakkeres og stashes fint før 2011-sesongen braker løs for fullt. (Foto: Privat)
Bilen skal lakkeres og stashes fint før 2011-sesongen braker løs for fullt. (Foto: Privat)

Liker minst med bilen: Kunne vært enda større motor!

Beste opplevelse med bilen: SCN Treff på Frøyabanen Høsten 2009!

Odd vil bygge Toypta MR2-en sin om til V6

Italienske drømmer

Framtidsplaner for bilen: Få den helt ferdig for 2011 sesongen, kjøre mest mulig treff slik den er nå. Neste år skal større og kraftigere motor inn og denne motoren skal puttes i noe annet morsomt.

Drømmebil: Ferrari F40!

Annet: Sponsorer søkes, he-he. Prosjektet og annet kan også følges med på hjemmesiden, www.dlgracing.com

Del med Facebook-vennene dine

Har du en bil du vil dele med oss? Billig, dyr, stygg, pen, gammel, ny, liten eller stor, se info her.

Tom Kristian elsker å svi gummi med sin Nissan 200 SX 1,8T

Hva synes du om bilen? Noe du vil spørre Sten André om? Bruk kommentarfeltet under!

Dette er en banebil - ekstra målere for oljetrykk, oljetemp, vanntemp og turbotrykk er på plass. (Foto: Privat)
Dette er en banebil - ekstra målere for oljetrykk, oljetemp, vanntemp og turbotrykk er på plass. (Foto: Privat)