oslo-donald-tabbe - Oslo ba leverandører kontakte Donald Duck

En IT-tabbe gjorde at tilbydere av konsulenttjenester ble bedt om å kontakte Donald Duck for å delta i en anbudskonkurranse.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Nå har ikke Andebys kanskje hissigste innbygger blitt ansatt i det kommunale selskapet Omsorgsbygg Oslo. Derimot er det snakk om en test av et nytt datasystem, som ved et uhell havnet på kommunens nettsider, skriver E24.

- Det er ikke slik at man skal kontakte Donald Duck. Dette er en feil som har skjedd i forbindelse med at vi er i ferd med å utvikle nye systemer som skal gjøre utlysninger og anbudsrunder enklere, og gjøre innkjøpsprosessene mer strømlinjeformet, forklarer byrådssekretær Øystein Sundelin (H).

Den animerte ulykkesfuglen var oppført som kontaktperson for anskaffelse av konsulenttjenester innen forvaltningsrevisjon, finansiell revisjon og internkontroll. Den som vant anbudet måtte regne med tett samarbeide med leverandørene og oppdragsgiver, altså selveste hr. Duck.

Sundelin beklager glippen, men tror de fleste som jobber med utvikling, kan kjenne seg igjen i situasjonen.

- Jeg ser det har skapt stor glede for mange, det er en del som har humret og ledd av dette, sier byrådssekretæren og lover å rette opp feilen mandag. (©NTB)