DESIGNERBRUS: Designer Karl Lagerfeld har samarbeidet med Cola Light. Resultatet er tre unike flasker, signert «The Kaiser».
DESIGNERBRUS: Designer Karl Lagerfeld har samarbeidet med Cola Light. Resultatet er tre unike flasker, signert «The Kaiser».

Karl Lagerfeld x Cola Light

Mote møter mat når «The Kaiser» setter sin signatur på en av verdens mest ikoniske flasker.

SAMLEOBJEKTER: Cola Light x Karl Lagerfeld skal komme på det europeiske markedet i april.
SAMLEOBJEKTER: Cola Light x Karl Lagerfeld skal komme på det europeiske markedet i april.

Chanels ikoniske designer og fotograf Karl Lagerfeld har kledd opp tre varianter av den minst like ikoniske Cola Light-flasken. Samarbeidet er en del av Coca-Colas «Love it Light»-kampanje.

Samleobjekter i sort, hvitt og rosa

De tre flaskene er holdt i sort, hvitt og rosa, og kommer i begrenset opplag. Resultatet av samarbeidet mellom mat og mote kommer i butikkhyllene i juni (på det amerikanske markedet, that is), i en eksklusiv samleboks signert «The Kaiser». Ifølge nettstedet Luxuo.com skal de moteriktige flaskene komme på det europeiske markedet i april. Så gjenstår det å se om det eksklusive samleobjektet finner veien til butikkhyller i Norge.

Cola Light x Patricia Field, Manolo Blahnik, Matthew Williamson og Karl Lagerfeld

Karl Lagerfeld x Cola Light er en videreføring av samarbeidet fra 2010, der designeren satt sin signatur på den ikoniske flasken i form av sin umiskjennelige silhuette. Chanels designer følger i fotsporene til blant andre Patricia Field, Manolo Blahnik og Matthew Williamson, som også har samarbeidet med Coca-Cola. Reklamekampanjen for «Love it Light» inkluderer navn som Coco (!) Rocha, Heidi Mount og Jeneil Williams, og skal selvfølges fotografes av Karl Lagerfeld.

BRUSDRONNING: Vakre Coco Rocha er en av modellene i Cola Light nye kampanje «Love it Light», som inkluderer tre unike flasker signert Karl Lagerfeld.
BRUSDRONNING: Vakre Coco Rocha er en av modellene i Cola Light nye kampanje «Love it Light», som inkluderer tre unike flasker signert Karl Lagerfeld.

– Jeg drikker bare Cola Light

– Dette samarbeidet er spennende for meg fordi jeg elsker ideen, og som alle vet drikker jeg kun Cola Light, og ingenting annet, dag og natt, skal Karl Lagerfeld ha uttalt i forkant av kampanjen, i følge nettstedet Thedrum.co.uk.

Det er ingen hemmelighet at Karl Lagerfeld selv er en svoren tilhenger av Cola Light. Designeren hevder at han gikk ned over 40 kilo i 2001 som et resultat av å spise stuede grønnsaker og drikke Cola Light.

Mote og mat

Det er ikke første gangen matindustrien samarbeider med store designere. Blant annet har den japanske designeren Issey Miyake redesignet Evians vannflaske, som tidligere også har blitt kledd opp av designer Christian Lacriox.