Wayne Rooney (Foto: Eamonn and James Clarke/Pa Photos)
Wayne Rooney (Foto: Eamonn and James Clarke/Pa Photos)

Sponsor vraket Rooney for godt

Lettbrus og utroskap var en dårlig kombinasjon.

The Guardian melder onsdag at Coca-Cola bekrefter at de på slutten av fjoråret bestemte seg for å ikke fornye samarbeidsavtalen med Manchester Uniteds Wayne Rooney.

Selskapet mente at Rooneys livsførsel ikke var forenlig med det familievennlige imaget de streber etter.

Forsvant fra brusen
Rooney skal ha blitt fjernet fra firmaets liste over sponsorobjekter i all stillhet i fjor, for å unngå for mye oppmerksomhet knyttet til Rooneys utroskapsskandale da det stod på som verst.

Dette førte til at Rooney ble utelatt fra selskapets kampanjer, og at spillerens ansikt derfor ikke lenger kunne pryde leskedrikkgigantens emballasjer.

I lys av Rooneys mye omtalte språkbruk mot West Ham, er dette sikkert en beslutning de ikke angrer på i dag, selv om Rooney banket inn tre mål i kampen.

Har til strømregningen
Spissen hadde vært knyttet til Coca-Cola siden 2007, og tjente angivelig 6 millioner kroner i året for å posere for firmaet.

Rooney må nok likevel ikke på fattighuset med det første. Etter kontraktsforhandlingene i fjor skal Rooney nå håve inn 1,8 millioner kroner hver uke i Manchester United, og han har fortsatt, enn så lenge, sponsoravtaler med gigantfirmaer som Nike, Ford og Nokia.

Kan du skape et vinnerlag? Spill Premier League-manager!
Premier League i altomfotball.no: Tabell | Terminliste | Statistikk