Jenny
Jenny

Jenny Jenssen:
– Alle vil på TV!

Jenny Jenssen deltar i en rekke realityprogrammer i vår.

Jenny Jenssen elsker reality! Hun er blant annet med i Happy Days (TV 2), Charterfeber (TV 3), Roast (TVNorge), Popstock (NRK) og 4-stjerners middag (TVNorge).

– Jeg liker å få oppmerksomhet, sier dansebandartisten Jenny Jenssen til God morgen Norge.

– Alle vil på TV!

Jenny Jenssen mener at når du velger å være artist så er det absolutt nødvendig å synes på flere arenaer.

– Har du noe å formidle så må du på TV, ellers så blir du bare stående hjemme i dusjen å synge, sier hun.

– Det er klart at alle vil på TV!

Jenssen mener det å være aktiv i flere tv-konsepter er en viktig del av hennes jobb – så lenge det er gode konsepter.

Er du redd for et negativt stempel av å delta i for eksempel Charterfeber?

– Jeg følte at jeg kunne få vise hvordan det er å være familiemamma, og reise på tur. Folk har sett så mye av singelturene med fyll og «hurra meg rundt».

LES OGSÅ: Jenny Jenssens datter Tilje (4) blir brudepike

Fra dansebanddronning til realitydronning

Jenssen får tilbakemeldinger om at det har skjedd mye for henne de siste par årene.

– De tenker ikke på at jeg er snart 50 år, og har stått på scenen siden jeg var fire år! Nå har jeg plutselig blitt så synlig, sier hun.

I dag kan dansebanddronningen velge og vrake i realityshow.

– Jeg sier nei til mye, og er heldig som får velge, sier hun, og understreker at hun drar på en ballast som gjør at hun får være med.

LES OGSÅ: Henrik Thodesen: – Jeg skal gjøre det bedre enn eksen Sigrid Bonde Tusvik

Suksessoppskriften

Trygve Rønningen er programdirektør i MTG, og forteller at det er mange som banker på hans dør. Men de aller fleste kommer ikke på TV. De fleste forblir TV-seere.

– Når Jenny er på Charterfeber er det Jenny, men også alle de andre som har vært der, kjenner noen som har vært der, og alle som kan kjenne seg igjen, sier Rønningen.

Han mener det er gjenkjenneligheten i dette kan forklare suksessen for denne typen programmer.

– Det er en krig der ute! Det er stor kamp om seernes oppmerksomhet. De er ikke lojale til tv-kanalene, men til programmene. At vi har et forholdsvis likt programtilbud i de ulike tv-kanalene, er fordi seerne har valgt det sånn, sier Rønningen.

LES OGSÅ: Farmen-deltaker: – Jeg savnet hårbørste