Ferrari FF interior
Ferrari FF interior

Ferrari FF: Får du også lyst til å sitte her?

En av de lekreste bilene på Genève-utstillingen. Se bildene:

Ferrari har gitt oss flere smakebiter i forkant av den offisielle avdukingen på Genève-utstillingen. Og nå får vi også for første gang se hvordan Ferraris nye superbil FF ser ut innvendig.

Kort fortalt er det mer elegant enn ekstremt. Ferrari vet de skal appellere til en godt voksen kjøpegruppe, derfor holder de seg unna de store sprellene. Men "må ha"-faktoren er virkelig høy.

Skinn og aluminium går igjen og du kan velge mellom seks forskjellige farger. Rattet gir ekte racingfølelse og har både startknapp og betjening for lys og blinklys integrert, her skal det ikke være nødvendig å flytte blikket mer enn nødvendig.

Ferrari presenterer FF som en 2+2 og understreker at to voksne skal kunne sitte godt i baksetene over lengre distanser.
Ferrari presenterer FF som en 2+2 og understreker at to voksne skal kunne sitte godt i baksetene over lengre distanser.

Kurant bagasjerom

Vil du være ekstra hyggelige mot passasjeren i forsetet ved siden av, kan du bestille eget display over hanskerommet, det viser hastighet, turteller og hvilket gir bilen står i!

Det ser forresten ikke så verst ut å sitte i baksetene heller. Her har Ferrari gått for en løsning med to separate, dype bøtteseter, med en diger midtkonsoll mellom.

Bakerst er det faktisk plass til 450 liter bagasje med baksetene i bruk. Trenger du mer, kan du felle ned de to baksetene og komme opp i 800 liter totalt hvis du bare skal bruke bilen som toseter. Og – det tror vi strengt tatt de fleste kjøperne kommer til å gjøre det meste av tiden.

Din nye drømmebil? Les mer her:

Spesiallagete kofferter hører selvfølgelig med når du skal på ferietur på første Ferrari-klasse.
Spesiallagete kofferter hører selvfølgelig med når du skal på ferietur på første Ferrari-klasse.

"Miljøvennlig"

Ferrari har underveis i lanseringen av bilen lagt stor vekt på at den kommer med firehjulstrekk. Dermed er det nærliggende å tenke av de med denne bilen vil appellere til kjøpere som om vinteren vanligvis kjører svære SUV-er med diger motor.

Når Ferrari samtidig gjør et nummer av at den nye superbilen får "efficiency"-preg med start-stop-system, smart lading og 23 prosent redusert CO2-utslipp sammenlignet med den utgående Ferrari 612, er det nesten så man kan tro det er noe politisk korrekt de viser fram.

LES OGSÅ: Her går enda en Ferrari opp i røyk

Kjapp aksellerasjon

Firehjulstrekk-systemet kalles 4RM og skal være 50 prosent lettere enn et konvensjonelt firehjulstrekksystem.

Sammen med den relativt lave totalvekten på 1790 kilo skal de 650 hestekreftene kunne skyve vognen fra null til hundre på 3,7 sekunder.

Del med vennene dine på Facebook

Se alle høydepunktene fra Geneve-utstillingen - klikk her:

Og slik ser den ut utenpå - nye Ferrari FF.
Og slik ser den ut utenpå - nye Ferrari FF.