cæsar
cæsar
hotel cæsar
hotel cæsar

Butikk hevder de ble rundstjålet av «Hotel Cæsar»-ansatte

Men såpeseriens ledelse nekter å ta ansvar for de påståtte tyveriene.

Såpeserien «Hotel Cæsar» hadde sitt årlige julebord den 17.desember i fjor.

Festen fant sted på Posthallen restaurant i Oslo, og skuespillere og stab feiret seg selv.

Men festen får nå et lite hyggelig etterspill.

Klesbutikken «Steez», som holder til i Posthallens lokaler, hevder nemlig at folk fra TV-festen robbet butikken deres for varer til en verdi av 16.000 kroner under festen.

Klesbutikkens innehaver Stefan Johansson Polliani og hans kone Janka hevder de allerede dagen etter det påståtte innbruddet snakket med Posthallen restaurant, og at restauranten lovet å rydde opp uten at politiet skulle koples inn.

hotel_cæsar_bunnlinje
hotel_cæsar_bunnlinje

Legger skylden på såpeseriens ansatte

Det har ikke skjedd, ifølge innehaverne.

– Da mannen min kom på jobb dagen etter «Hotel Cæsar»-festen oppdaget han at pappeesker med sko, klær og andre varer var dradd ut av eskene og mange ting manglet. Vi har funnet ut at vi savner varer for ca 16.000 kroner, og det er mye penger for en liten butikk, sier Janka Johansson Polliani til «God kveld Norge».

Hun hevder at de har hatt dialog med Posthallen, som ville orden opp uten politiets hjelp.

– Vi har kun vært i kontakt med Posthallen, de ville ta kontakten med «Hotel Cæsar» selv, og det godtok vi. De sa at dette skulle ordnes opp i så fort som mulig uten politiets hjelp. Nå er det snart to måneder siden, sier hun.

«God kveld Norge» har fått tilgang til mailutvekslingen som bekrefter at Posthallen restaurant og butikken Steez har kommunisert rundt det påståtte tyveriet siden 18. januar i år.

Cæsar: – Dette har ikke noe med oss å gjøre

Produsent Anne Kolbjørnsen i «Hotel Cæsar» avfeier kategorisk at såpeseriens julebord har noe med tyveriene å gjøre.

– Når det gjelder tyveri så må det politianmeldes. Jeg synes det er utrolig frekt å legge ut slike beskyldninger om våre ansatte på en blogg. Dette har ikke noe med oss å gjøre. Det var ikke bare våre ansatte som hadde tilgang til området hvor det angivelig ble stjålet varer. Posthallen hadde vakter på jobb, og det var mulig for andre gjester å få tilgang til området, hevder hun, og legger til:

– Jeg synes det er trist for dem og jeg synes det er rart at de ikke har politianmeldt det. «Hotel Cæsar» har et kjent navn, og jeg tror bare vedkommende prøver å få oppmerksomhet. Det er synd at gjester på restauranten blir beskyldt for slike ting. Vi var bare gjester på steder.

– Det er smålig av Hotel Cæsar

Janka Polliani er ikke fornøyd med hva Posthallen og «Hotel Cæsar» har gjort for å løse saken.

– I forrige uke purret vi nok en gang, og da fikk vi svar om at Posthallen hadde snakket med Cæsar, og at de ikke hadde funnet ut noe mer om tyveriet. De ba oss politianmelde det, men også holde saken unna media. Nå har det gått to måneder, og ingenting har skjedd. Vi har ikke gjort noe galt, men vil bare ha erstatning. De har fått full oversikt over hva som mangler, sier hun og legger til:

– Jeg synes det er dårlig at de ikke tar ansvar. Posthallen hadde vakter, og Cæsar har hatt muligheten til å orden opp for seg siden desember. Det hadde vært en telefon så hadde ikke dette kommet ut i det hele tatt. Det er smålig av Hotel Cæsar. Den serien har gått i over ti år og har helt andre budsjetter enn den lille butikken til mannen min. Jeg skjønner med alle kjendisene og profilerte mennesker at de ikke vil starte noe i media rundt dette, men nettopp derfor burde de tatt større ansvar.

(artikkelen fortsetter under bildet)

JAnka-Polliani
JAnka-Polliani

Ville ha politietterforskning

Posthallen på sin side kjenner seg ikke igjen i situasjonen Polliani beskriver.

– Arealet der tyveriet skal ha skjedd står ofte åpent, og flere andre leietakere har tilgang til området. Det hender også at dører står ulåst, det kan vi dokumentere. Vi har hele tiden ønsket at dette skal etterforskes av en uavhengig tredjepart, det sa vi med en gang saken kom opp. Det er i alle fall historien jeg har fått fortalt av våre ansatte, sier Einar Haganes, styreleder i Posthallen restaurant.

– Vi ble først forbannet, men vi trodde at «Hotel Cæsar» ville ordne opp

Han mener det er frekt av Steez å legge skylden på restaurantens gjester.

– Vi har prøvd å løse dette, og Steez har ikke kommet med verken beløp eller hva de ønsker erstatning for. Ønsker de å løse dette på en minnelig måte, håper jeg at de kommer til meg. Den eneste grunnen til de går til media er på grunn av våre gjester. Jeg er ikke interessert i å krangle med dem gjennom media og jeg synes det er frekt å beskylde oss for tyveri uten på legge frem bevis, sier Einar Haganes.

p-caesar-171210-aeg--171210
p-caesar-171210-aeg--171210

Polliani hevder at Posthallen restaurant ikke vil ordne opp i saken.

– Vi ble først forbannet, men vi trodde at «Hotel Cæsar» ville ordne opp. Jeg hadde håpet at en seriøs bedrift ville ordne opp for seg. Etter to måneder så stiller saken vår seg mye dårligere overfor politiet. Vi ble bedt om å dysse dette ned og ikke gå til dem eller media. Men dette er vår siste utvei, hevder hun.

– Det stemmer ikke. Vi ba dem aldri om å droppe en politianmeldelse, sier Haganes i Posthallen restaurant.

Hevder at «Hotel Cæsar» blir utnyttet

Anne Kolbjørnsen i «Hotel Cæsar» bekrefter at alle ansatte var invitert på festen, og at de var godt representert på restauranten denne kvelden.

– Nesten alle ansatte på «Cæsar» var invitert med sine partnere. Jeg vil tippe vi var140 gjester. Vi har ikke noe med saken å gjøre, og dette er en politisak. Vi vil bistå politiet med det vi kan, mer kan vi ikke gjøre med saken. Jeg liker ikke at folk kommer med beskyldninger mot våre ansatte. Vi er en kjent merkevare og navn, og mange vil nok prøve å utnytte det, sier hun.