chess (Foto: Faksimile Chess.no/Chess)
chess (Foto: Faksimile Chess.no/Chess)

Nå må Chess krype for kundene

Kom dårligst ut i tidssjekk, Chess innrømmer at servicekvaliteten ikke er god nok.

Da TV 2 hjelper deg gjorde en tidssjekk på de ulike teleselskapenes kundeservicetelefoner, var det Chess som kom desidert dårligst ut. Vi havnet som nummer 65 i køen, og etter en times ventetid var køposisjonen vår så vidt halvert.

Samtalen vi hadde med Chess` kundeservice ble brutt etter en time, men hadde køen sneket seg avgårde i samme tempo, kunne det tatt rundt to timer før vi hadde nådd frem til en kundebehandler.

– Det er galskap. Vi har aldri opplevd lignende før, innrømte Chess.

Les saken: Chess: – Du er nummer 65 i kø

Chess kompenserer

Chess har tatt konsekvensene av den lange ventetiden og tilbyr nå gratis kundeservice.

– Vi gjør dette for å kompensere for den vanvittige pågangen vi for tiden opplever til vårt kundesenter. Historisk sett er Chess gode på kundeservice, og den posisjonen ønsker vi å opprettholde, sier Jarle Alvær, markedsdirektør i Chess.

– Det er helt galskap. Vi har aldri opplevd lignende før, og standarden skal selvsagt ikke være slik i fremtiden. Det er langt fra den servicekvaliteten som vi ønsker å ha, uttaler Alvær.

Chess opplever ekstraordinær pågang om dagen, og bare forrige uke hadde kundesenteret 22.000 samtaler.

Les også: Du må betale for å vente på at de tar telefonen

Gjelder ikke kontantkort

Det er dessverre ikke alle Chess-kunder som kommer like godt ut av tilbudet. Har du kontantkort, gjelder nemlig vanlige satser for å ringe til kundeservice.

– Foreløpig gjelder tilbudet bare abonnementskundene våre. Det er en teknisk begrensning som gjør at vi dessverre ikke har mulighet til å tilby dette til de med kontantkort, sier Alvær.

Selv om det tilbudet først kommer når det er en knapp uke igjen av januar, er det gjeldene for hele måneden. Eksisterende abonnementskunder som har ringt i løpet av måneden, vil få kostnadene slettet.

Trenger du vår hjelp? Tips TV 2 hjelper deg.

Følg oss på Facebook og Twitter