Tiger Woods mister sponsor

Firmaet bak merkenavnet Gillette vil avslutte samarbeidet med golfstjernen Tiger Woods når avtalen løper ut ved årsskiftet.

Tiger Woods (Foto: BRIAN SNYDER/Reuters)
Tiger Woods (Foto: BRIAN SNYDER/Reuters)

Det opplyste en talsmann for Procter and Gamble torsdag.

Reklamekampanjen med profilerte idrettsstjerner vil ikke bli videreført.

- Programmet ble skapt i 2007, og som alle andre merkenavn fornyer vi våre markedstiltak for at de skal være relevante for våre konsumenter, sa talsmannen Michael Norton. Heller ikke avtalen med Thierry Henry vil bli fornyet ved nyttår.

Woods har nettopp gjennomført sin første proffsesong uten en seier. Hans rykte ble kraftig skadet av en sexskandale som kostet ham ekteskapet, og etter fem måneders pause slet han med å finne tilbake formen fra tiden da han var verdens suverent beste golfspiller.

Woods mistet sponsoravtaler også med Gatorade, AT&T og Accenture, mens Nike og EA Sports beholdt sin tillit til ham. (©NTB)

Mer innhold fra TV 2