PÅ BYEN: Toppfotballsjef Nils Johan Semb var på samme bar som landslagsspillerne etter Island kampen. (Foto: Junge, Heiko/SCANPIX)
PÅ BYEN: Toppfotballsjef Nils Johan Semb var på samme bar som landslagsspillerne etter Island kampen. (Foto: Junge, Heiko/SCANPIX)

Statoil øremerker 40 mill. til talentutvikling for NFF

Fotballforbundet presenterte ny sponsoravtale med tre års varighet.

Norges Fotballforbund presenterte onsdag Statoil som ny sponsor for forbundet.

I samarbeidet med Statoil skal 40 millioner kr over de neste tre årene gå spillerutvikling for spillere over 13 år.

– Det gjør meg glad inni fotballhjertet, sa toppfotballsjef Nils Johan Semb på pressekonferansen der avtalen ble presentert.

Tidenes satsing
NFF kaller avtalen forbundets største satsing på talentutvikling noensinne, og informerer om at den innebærer at tiltak i aldersbestemt landslagsfotball øker med 35-40 prosent i 2011.

I forbundets pressemelding har toppfotballsjefen uttalt seg om behovet for midler til talentutvikling.

– Dette er tidenes satsing på aldersbestemte landslag. For å lykkes internasjonalt både med a-landslagene og toppklubbene våre, er vi helt avhengige av at våre største talenter får tidlig matching internasjonalt, og da tenker jeg både kvalitet og kvantitet. Internasjonale referanser på hvor listen ligger er avgjørende for at norsk fotball skal ta nye steg, heter det fra Nils Johan Semb.

Forbundet har fortsatt ikke signert avtale med en ny generalsponsor.