gjensidigedanmark
gjensidigedanmark

Gjensidige: – Ingen bevisst handling fra vår side

Gjensidige beklager feilen på sine danske hjemmesider som har fått sinnene i kok hos våre naboer i sør.

Det danske håndballforbundet reagerte sterkt på at Gjensidige utropte seg selv til hovedsponsor for EM i håndball på sine egne hjemmesider.

Ettersom det er syv sponsorer for mesterskapet og ingen hovedsponsor, fikk det sinnene i kok i DHF ettersom de har et annet forsikringsselskap som hovedsponsor.

– Ingen kan påberope seg tittelen som hovedsponsor for mesterskapene, noe DHFs markedsavdeling har påpekt overfor EHF, hvorpå det europeiske fotballforbundet har kommet med en henstilling til Gjensidige om å slutte med deres såkalte «ambush-marketing», skrev DHF i en pressemelding.

Nå legger Gjensidige seg flat.

– Egentlig er det ingen grunn til å være sint. Gjensidige er en av sju offisielle sponsorer forl EM. På grunn av en kommunikasjonssvikt hos oss har man brukt benevnelsen hovedsponsor på noe materiell i Danmark. Det er feil og vil bli rettet opp omgående. Det jeg har fått vite er at dette vil være ordnet innen klokken 12 i dag, sier konstituert sponsorsjef Kim Wikan Barth til TV 2 Sporten.

Han vil på det sterkeste avvise at det dreier seg om «ambush-marketing» som danskene hevder.

– Jeg skal ikke gå inn på om jeg er enig eller uenig i kritikken. Det jeg kan si er at det ikke er «ambush marketing». Da må det være en bevisst strategi fra oss. Det er det ikke. Det er ingen bevisst handling fra vår side. Gjensidige er en altfor ansvarlig aktør til å drive på den måten, sier Wikan Barth.

– Feil kan skje. Det er uheldig. Men da retter vi opp i det så kjapt det lar seg gjøre, lover han.