Enda bedre kvartalsresultat fra Schibsted

Mediekonsernet Schibsted leverte et resultat før skatt for tredje kvartal i år på 343 millioner kroner, mot 250 millioner kroner i samme periode i fjor.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

- Forbedringen kommer både som følge av hardt arbeid med lønnsomhetsforbedrende tiltak i hele konsernet og som følge av vekst både i våre mediehus og virksomheter innenfor online rubrikk, sier konsernsjef Rolv Erik Ryssdal i en kommentar til kvartalsrapporten.

Annonseinntektene bidrar med en vekst på 15 prosent.

- Vi vil fortsette å bruke mye tid og krefter på å posisjonere oss i en mediebransje i endring. Vi ser for eksempel en negativ trend for løssalgsaviser, og det blir svært viktig å jobbe videre med modeller for brukerbetaling for aviser distribuert digitalt, sier konsernsjefen.

Mediekonsernet når imidlertid ikke helt opp til hva analytikerne hadde sett for seg. Resultatet før skatt på 343 millioner kroner er 18 millioner kroner under hva som var ventet, skriver DN.no. (©NTB)