fotball
fotball

Fikk billettene 15 minutter etter kampstart

- Det fins jo ikke seriøst, sier kunde av fotballturer.no etter at billettene dukket opp for sent til drømmekampen.

TV 2 hjelper deg har fått flere henvendelser fra misfornøyde kunder av nettstedet fotballturer.no

I går skrev vi om guttegjengen som betalte 21.000 kr for å se kampen på en pub, 100 meter fra stadion.

Les mer her: Betalte 21.000 for å se Manchester United på pub

I reportasjen som sendes i kveld kl 2030 på TV 2 hjelper deg, møter vi også Kari Kaldahl som spanderte tur til Barcelona på sine to nevøer, for å se Barcelona spille hjemmekamp mot Real Madrid.

– For guttene, som er Barcelona-fan, så var det her veldig stort. Hvis de skulle se én fotballkamp i livet, så var det Real Madrid og Barcelona, forteller Kari til TV 2 hjelper deg.

Dyr erfaring

Kari betalte til sammen 21.625 kroner til fotballturer.no. Dette skulle dekke tre netter på hotell for alle tre (uten frokost) samt tre billetter til fotballkampen.

Men billettene var ikke på hotellet der de skulle hentes, og agentene de skulle møte hadde heller ingen billetter. Hos fotballturer.no i Norge, var det ingen hjelp å få.

– Vi fikk beskjed om at vi fikk bare stå der i regnet, for vi måtte jo forstå at det var ingenting fotballturer.no kunne hjelpe oss med, forteller Kari.

Først da mannen hennes ringte og snakket med en fra fotballturer.no fra et norsk nummer, ble det fart i sakene.

– Da dukka det opp en fjerde agent, med tre sammenkrølla billetter. Vi måtte se kampen fra spredte plasser, men vi kom oss i hvert fall inn, 15 minutter etter kampstart, forteller Kari.

– Kunden fikk de ytelser de betalte for

Daglig leder Pål Storaas i Eventservice AS, firmaet som driver nettstedet fotballturer.no, skriver i en mail til TV 2 hjelper deg at billettene var blitt levert på hotellet, men i et firmanavn og ikke i Karis eget navn, og at det var derfor hotellet ikke fant billettene til dem.

– Da vi hørte om at billettene ikke var kommet fram, prøvde vi gjennom vår agent å finne fram til hva som var skjedd - uten hell. Vi satte da i gang en nødløsning som gjorde at nye billetter ble fremskaffet og beklager at dette ble nær kampstart, skriver Storaas.

Han skriver også at firmaet alltid prøver å få billetter samlet til alle i et reisefølge, og at de hadde også hadde skaffet dette til Kari og nevøene. Men på grunn av det han beskriver som en nødsituasjon som oppsto, så greide de ikke å skaffe tre nye billetter som var samlet.

– Kommunikasjonen i denne saken ble litt vanskelig idet vi ikke kom fram på Kari Kaldahls telefon da denne visstnok ikke hadde abonnement som dekket Spania, så vi går ut ifra at det var problemer omkring Kaldahls mobilabonnement som skapte problemene. Vi vil imidlertid understreke at kundene fikk alle de ytelser de har betalt for, selv om det oppstod noen forviklinger, skriver Storaas til TV 2 hjelper deg.

Han understreker også at saken ikke er ferdigbehandlet og derfor har en del uavklarte elementer.

– Frekt og nedlatende

Kari reagerer på at hun nå får skylden for det som har skjedd.

– Jeg hørte ikke et ord fra Eventservice etter at jeg skrev en klage til dem, og jeg hadde i det minste forventet en beklagelse. Det at de nå et år senere hoster opp en slik forklaring, er rimelig frekt og nedlatende, sier Kari til TV 2 hjelper deg.

Hun mener forklaringen til daglig leder er langt fra sannheten.

– For det første er jeg vant til å reise, og det var ingenting i veien med min mobildekning i Spania. Og det at billettene skulle ha vært på hotellet, er blank løgn, for hotellet var utrolig serviceinnstilt og lette høyt og lavt for oss, men kunne ikke finne noen billetter der overhodet. Jeg kan ikke si annet enn at dette er bare tull, sier hun.

Saken er nå til behandling hos pakkereisenemda, og Storaas sier han vil rette seg etter deres vedtak.

Vil forbedre kundeservicen

I kveldens reportasje vil vi også møte en skoleklasse fra Sotra, som har uheldige erfaringer med fotballturer.no.

Daglig leder Pål Storaas skriver til TV 2 hjelper deg at firmaet nå ønsker å forbedre både kundeservicen og rutinene for klagebehandling.

Storaas understreker også at sakene TV 2 hjelper deg tar opp er svært kompliserte, og at vi går inn i prosesser som ikke er avsluttet.

Se TV 2 hjelper deg hver onsdag kl 20.30.

Trenger du vår hjelp? Tips TV 2 hjelper deg.

Følg oss på Facebook og Twitter