RETRETT: MQ snur i Ari reklame
RETRETT: MQ snur i Ari reklame

Ari ikke kongelig likevel

Kleskjede snur om Ari-reklame.

Da den svenske kleskjeden MQ omtalte Ari Behn som kongelig i sin reklamekampanje, vakte det oppsikt. Nå snur kleskjeden etter å ha vært i kontakt med Slottet.

Viktig oppklaring

Sent i går kveld sendte kommunikasjonssjef på Slottet, Marianne Hagen, en pressemelding fra MQ til VG. I emnefeltet på eposten der pressemeldingen var vedlagt sto det: «Viktig oppklaring i saken om Ari Behn».

Videre står det i pressemeldingen: «I morgen åpner MQs første butikk i Oslo (..) Samtidig lanseres MQs nye reklamekampanje med Ari Behn og hans venner under konseptet; mer kvalitet og holdbar mote lønner seg. Og kvalitet er viktig for MQ, derfor skal også rett være rett. I gårsdagens pressemelding presenteres Ari Behn av oss som kongelig. Han er verken prins, konge eller kongelig høyhet. I vår verden kanskje, og blant hans venner, men ikke på riktig. Så feil er feil, derfor gjør vi nå en bekreftelse.

PR for en kvart million

Mediebyrået Carat har på oppdrag fra VG regnet ut hvor mye omtalen av MQ har vært verdt for selskapet som åpner sin første butikk i Norge i dag.

– I løpet av et døgn er medieverdien for kjeden cirka 250 000 kroner. Da har vi ikke tatt hensyn til selve reklameplakatene, bare omtalen i mediene, sier TV- og radiosjef Morten Wiberg til VG.