Ferrari 458_Challenge
Ferrari 458_Challenge

Hvor går grensen mellom bil og porno?

...denne røde råtassen er farlig nærme streken!

Allerede gateversjonen av Ferrari 458 Italia er så sexy at man bør vurdere aldersgrense, men hva da med denne racingversjonen?

Ferrari 458 Challenge beholder gatebilens motor på 4,5 liter og 570 hester, men får annen giring for å tilpasse bilen bedre til racerbaner.

Les mer om Ferrari 458 Italia her!

Senka

Bilen har gått igjennom et ganske heftig slankeprogram, der noen av karosseriplatene er tynnere - og der det blant annet siderutene og bakruta er i polykarbonatet lexan - altså plast.

Bilen er senket 30 millimeter, chassisoppsetett er stivere, og den har fått de samme Brembo CCM2-bremsene som ble lansert på ultraheftige Ferrari 599XX.

For første gang på en Ferrari Challenge-bil blir E-Diffen beholdt, det er en elektronisk styrt differensial som regulerer kreftene mellom bakhjulene, i tillegg får den tractioncontrol-systemet F1-Trac - som sies å være det mest avanserte i verden.

1,6 G

Det vi kanskje er mest imponert over er at bilen under testing har registrert hele 1,6 G i sideveis krefter under test på Fioranobanen. Da snakker vi!

Skal vi finne noe å trekke Ferrari 458 Challenge for, så blir det den ekstremt døve folieringen med svart sjakkrute-mønster. Den ser ut som den fulgte med i forrige nummer av Donald. Ellers er dette helt rått - og farlig nære grensa til ren porno!

Se den ekstremt uheldige Ferrari-føreren her!

Hva mener du om Ferrari 458 Challenge? Skriv i kommentarfeltet under!