Drillo (Foto: Lien, Kyrre/Scanpix)
Drillo (Foto: Lien, Kyrre/Scanpix)

Drillo-effekten ga rekordavtale

NFF har undertegnet en draktavtale verdt 100 millioner kroner.

Drillo effekten slår til også på sponsormarkedet. Mandag presenterte NFF en avtale verdt 100 millioner kroner over seks år med utstyrsleverandøren Umbro.

- Ja, vi har solgt inn mesterskapsambisjonene våre, og de gode resultatene vi har hatt i det siste har ikke lagt noen demper på forhandlingsklimaet, sier toppfotballsjef Nils Johan Semb til TV 2 Sporten.

- Vi kan ikke regne utbyttet helt enkelt på om Norge kommer til et mesterskap eller ikke, men det har helt klart en positiv effekt og vi tror på forbundets mesterskapsambisjoner, slike ståa er nå, sier Terje Norman Johansen, som er konsernsjef hos den norske Umbro-importøren Scan Trade.

- Har det vært lettere å få sponsorene med etter den siste tids resultater?

- Ja, helt klart. Men Umbro er en langsiktig aktør, så jeg tror vi skulle fått dem med uansett, sier Semb.

Det bekrefter Terje Norman Johansen.

- Men at det ble en rekordavtale slik det ble nå, kan ha vært med på å jazze opp prisen, sier både Johansen og Semb

- Norges mål er å være med i mesterskap og å være blant de 12 beste i Europa. Akkurat nå er vi nummer 22 på Fifa-rankingen og nummer 12 i Europa hvis vil følger den, sier Semb med et smil.

NB! Avtale gjelder ikke bare a-landslagene, men også alle aldersbestemte landslag både på herre- og kvinnesiden.