nellysko
nellysko

Nelly.com vil rette opp i skokaos

Kunder føler seg latterliggjort av nettbutikk. Nå lover Nelly.com å ordne opp.

TV 2 hjelper deg har tidligere skrevet om nettbutikken Nelly.coms skoarrangement High Heels Tour som turnerte i flere norske byer i vinter.

Nettbutikken fristet jenter over hele landet med et par gratis sko hvis de var blant de 99 første inn døra på hvert av arrangementene.

TV 2 hjelper deg har mottatt en rekke klager fra jenter som trosset vinterkulden for å sikre seg et par, men som fortsatt ikke har sett noe til skoene sine.

Les mer her: Kunder føler seg lurt av Nelly.com

Les også: Frustrerende kundebehandling

Les også: Hva har skjedd med superslankeren Emma Berg?

Dårlig leveringsprosent

I april skrev vi om Sara Strand fra Ålesund som ikke hadde mottatt skoparet hun var blitt lovt etter arrangementet i Oslo.

Daglig leder i Nelly.com, Peter Rosvall, tok selvkritikk fordi kun om lag 70 prosent av jentene som var blitt lovt sko hadde fått. Rosvall lovte at skoene ville bli sendt ut igjen.

I 2009 ble den samme turneen arrangert i Sverige. Da var leveringsprosenten på 99 prosent.

Men nå viser det seg at skoproblemene er langt fra over. Nelly.com innrømmer at om lag 40 norske jenter fortsatt ikke har fått det de har blitt lovt.

«Skomania»

Erna Resulovic er en av dem som i etterkant har tipset TV 2 hjelper deg med den samme problemstillingen. Erna og tre venninner tok turen fra Oslo til Drammen for å få med seg arrangementet i februar i år. Erna innrømmer at det var skoene som var gulroten, og hadde det ikke vært for dem, hadde de ikke tatt turen.

– Vi dro inn tidlig for å være blant de 99 første. Det var helt skomania der inne, alle jentene ville ha et par. Hadde det ikke vært for at vi kunne få et par sko, så hadde vi ikke dratt til Drammen, innrømmer Erna.

Nå føler Erna og venninnene seg lurt av Nelly.com.

– Vi ble invitert til å komme på arrangementet, greit nok at skoene i seg selv ikke er så dyre, men de lovte oss et gratis par. Vi føler oss latterliggjort. Når de sier vi skal få sko, men ikke gir oss det, så lyver de til oss. Det er dårlig gjort av Nelly, sier Erna til TV 2 hjelper deg.

Får sko og plaster på såret

Erna og jentene har siden eventen ventet på skoene sine, og har flere ganger prøvd å komme i kontakt med Nelly uten noe har skjedd. Til TV 2 hjelper deg sier salgsansvarlig Maria Löfvenius i Nelly.com at de nå vil rette opp.

– Vi gjør vårt ytterste for at alle kundene skal få det de har blitt lovet, sier hun.

Jentene har nå fått velge et nytt par sko, og som plaster på såret har de fått hvert sitt gavekort på 1000 norske kroner fra nettbutikken.