Slik ser Ferraris kinesiske hjemmeside ut. Faksimile fra www.ferrari.com.
Slik ser Ferraris kinesiske hjemmeside ut. Faksimile fra www.ferrari.com.

Denne nettsiden skjønner du neppe noe som helst av

Se hva Ferrari har funnet på nå!

Kina er allerede et gedigent nybilmarked. Og ikke minst har framveksten av en stor og kjøpekraftig overklasse gjort Kina til et svært interessant marked for statusmerkene.

De tyske statusmerkene kappes om å ha størst økning, i april i år kunne for eksempel BMW notere seg for en oppgang på 115 prosent i forhold til samme måned i 2009. Og bak tyskerne kommer en rekke andre nisjemerker med både høy statusfaktor - og høye priser. Kina er i ferd med å bli satsingsområdet nummer èn for mange av dem.,

Premiere i Beijing

Derfor er det et ikke så rent lite tegn i tiden når Ferrari nå har lansert en kinesisk versjon av hjemmesiden sin.

Dette skjer like etter at italienerne la verdenspremieren av sin nye 599 GTO til bilutstillingen i Beijing.

Den kinesiske Ferrari-siden er selvfølgelig også beregnet på kinesiske-talende kunder og entusiaster også utenfor Kina - og dermed kan målgruppa trygt sies å være omfattende.

LES OGSÅ: Kjøp hus - få Ferrari på kjøpet

200 biler i fjor

Ferrari solgte sin første bil i Kina i 1993. I 2004 markerte starten på satsingen i dette markedet og i fjor ble det registrert 200 nye Ferrarier i Kina. 10 forhandlere er på plass - og det planlegges flere.

Og selv om du kanskje som oss ikke skjønner noe som helst av den kinesiske Ferrari-siden, kan du i alle fall nyte bildene! Du finner den på www.ferrari.com.

LES OGSÅ: Dette er løsningen når du ikke har råd til Ferrari

P-S-599-GTO
P-S-599-GTO