lampe
lampe

Norsk designbutikk legger seg flat

Designerlife.no innrømmer leveringsproblemer, men nå skal de rette opp.

Marianne Lykke ventet i 251 dager på å få lampen fra Designerlife.no. Nå får hun endelig pengene igjen.

- Det er jeg jo så klart veldig glad for. De pengene hadde jeg vel egentlig avskrevet, sier en fornøyd Marianne Lykke til TV 2 hjelper deg.

Hun legger likevel til at det er litt ille at hun måtte kontakte media for å få igjen pengene.

- Det hjelper å bråke litt, men jeg skulle gjerne ha vært det foruten, sier Lykke.

I går fortalte TV 2 hjelper deg om Marianne Lykke som for åtte måneder siden hadde bestilt en designerlampe fra nettbutikken Designerlife.no. Butikken klarte ikke å levere lampen, men også de 810 kronene som Lykke hadde betalt uteble.

Hele saken leser du her

Les også: Er dette nye iPhone 4G?

Les også: Lånte brorens bil til Sverige. Nå krever staten Nashat for 160.000

Les også: Her slår tyvene til

-Pengene er underveis

Nå skal nettbutikken endelig ha ordnet opp.

- Pengene er underveis. Vi beklager på det sterkeste at Marianne Lykke opplever at vi driver med svindel. Det er overhodet ikke det vi driver med. Det går ikke an å drive business slik, forsikrer daglig leder i Designerlife.no, Jan Krogh.

Ekstrem etterspørsel

Krogh har selv tatt kontakt med TV 2 hjelper deg for å forklare saken.

- August, da lampen ble bestilt, var en periode med ekstremt stor etterspørsel som førte til at leverandørene ikke klarte å levere alle varene. Lampen det her er snakk om ble levert først i desember og vi fikk levert den ut til andre kunder som hadde bestilt den, forklarer Krogh til TV 2 hjelper deg.

18 klager for mye

Krogh mener at det er flere årsaker til at det har kommet mange klager på nettbutikken det siste året.

- Hvis det er 18 klager så er 18 klager for mye. Vi har hatt litt problemer internt. Flere avdelinger har outsourcet noen tjenester på grunn av kapasitetsproblemer. For mange parter var involvert, både kundemessig og på logistikksiden, sier han til TV 2 hjelper deg.

Rammet av finanskrisen

Krogh mener også at finanskrisen har skapt problemer for nettbutikken.

- Da vi ble startet i juli 2008 – fikk vi umiddelbart god respons og begynte å bygge opp lageret. Men så påvirket finanskrisen oss, den rammet våre leverandører – kommunikasjonen internt fordi vi ikke alltid fikk avklart om varene var på vei, om vi skulle vente eller avbestille, sier Krogh.

Prøver å ordne opp

Krogh forsikrer om at han har brukt mye tid på å få ordnet opp i at kundene skal få varene eller pengene igjen.

- På grunn av den økonomiske situasjonen som skyldtes finanskrisen så har vi ikke hatt råd til så mange ansatte. Vi har over hundre kunder i måneden, og det er veldig dumt når man ikke får svart de, sier han.

- Vi er en liten butikk i vekst og feil som ikke skal skje kan forekomme. Det er viktig å få frem at vi har langt flere kunder enn vi har fått klager. Vi yter god service og leverer gode produkter også, sier Krogh.

Trenger du vår hjelp i en forbrukersak? Tips TV 2 hjelper deg.

Følg oss på Facebook! Klikk her.