cd
cd

Kundene raser mot Canal Digital

Anklager Canal Digital for ikke å ta kundene på alvor.

Gårsdagens reportasje om Canal Digital på TV 2 hjelper deg, har skapt storm av klager på våre nettsider. En knapp halvtime etter sending hadde over 40 rasende kunder skrevet i kommentarfeltet på artikkelen «Jeg har lyst til å kaste Canal Digital-boksen i veggen!»

Noen timer senere var responsen oppi rundt 80 misfornøyde kunder.

Sliter med de samme problemene

Flesteparten bekrefter historiene til de to kundene som deltok i reportasjen, nemlig at de har store problemer med Canal Digitals HD-PVR dekoder.

Anders Sætre lister for eksempel opp følgende problemer:

- Tar ikke opp som den skal

- Henger seg opp

- Skrur over kanalen der opptak starter - og avbryter dermed kanalen du er på. Er du da på f.eks pausemodus mister du alt

- Seriopptak virker ikke

- Slutter opptak før ferdig

- Starter opptak senere enn den skal

Flere av innsenderne har fått mange bokser på rad av Canal Digital, men har fremdeles problemer.

- Det er helt utrolig å se på Canal Digital si at nesten ingen har problemer med denne boksen. Jeg venter nå på min åttende PVR dekoder fra Canal Digital etter at de andre har tatt kvelden i tur og orden, skriver Terje Paulsen

- Jeg har byttet 8 bokser på 2 år, skriver Sveinung Kristiansen. Og fortsetter: - At Canal Digital kan lyve slik?

- Ta det innover deg Jørgen Thaule - boksen er et møkkaprodukt! Skriver ”bumblebee”

Se saken her:

418657

Nekter fortsatt for at det er et problemprodukt

Kommunikasjonsdirektør Jørgen Thaule i Canal Digital, vil ikke kommentere de nye innspillene som har kommet i saken, når vi ringer ham i dag.

- Jeg forholder meg til det jeg har sagt i TV-programmet i går, og utover det har jeg ingen kommentarer, sier Thaule til TV 2 hjelper deg.

I gårsdagens program var Thaule ikke enig med kundene eller eksperten om at dette er et dårlig produkt.

- At det er et problemprodukt, det vil jeg ikke gå med på. Det er dessverre noen av våre kunder som har opplevd problem med denne dekoderen her. Det er faktisk sånn at de av våre kunder som er mest fornøyd, er akkurat de kundene som har denne dekoderen her, sa Jørgen Thaule.

- Skam dere, Canal Digital

Kundene som har skrevet inn på tv2hjelperdeg.no, fortviler over at Canal Digital benekter at dette er et stort problem, og anklager kommunikasjonsdirektøren for å lyve og være arrogant.

- Utrolig at representanten fra Canal Digital avproblematiserer forholdene rund PVR boksen, skriver Jan Monsen.

- Canal Digital sin HD PVR boks er uten tvil det dårligste elektroniske produktet jeg eier, og det er synd å høre at kommunikasjonsdirektøren i CD ikke kan være ærlig vedr dette. Min bror eier den samme boksen, og har akkurat de samme feilene/problemene på sin, skriver Steinar Bøhn.

- Aller mest reagerer jeg på det som kunne oppfattes som om at problemene kun var relatert til ganske få brukere - og at det oppsto alltid problemer hos disse. Med andre ord tolker jeg det som om Canal Digital mener at problemene egentlig ligger hos kundene. I en slik situasjon er det synd at man er bundet til CD noen år... skriver Eilif Nordseth.

- Jeg har samme HD PVR dekoder som var med i programmet nå. Jeg opplever nøyaktig samme problemer som de beskriver. Har hatt alle sammen. Byttet dekoder 2 ganger. Har gitt opp. Jeg blir irritert når kommunikasjondirektøren står og juger og benekter at de har problemer med dette, skriver ”TH1983”

- Thaule var veldig representativ for en ting i går; supportavdelingens til tider motbydelige arroganse. Skam dere, Canal Digital, skriver ”Kremkoma”.

Vil ikke uttale seg

Men Thaule vil ikke kommentere disse innspillene heller, og viser kun til uttalelsene i gårsdagens program.

Der mente kommunikasjonsdirektøren at det er viktig å fokusere på at Canal Digital har over 1 million kunder og at det er veldig få som har det samme problemet som kundene i reportasjen.

Canal Digital har kommet med en ny software-oppdatering til alle kabelkunder med HD-PVR dekoder.

- Denne oppgraderer opptaksfunksjonen i dekoderen og det kan løse problemet som flere kunder har slitt med, sa Thaule til TV 2 hjelper deg, legger til,

-I all hovedsak vil også de som har opplevd at opptak har forsvunnet få disse frem igjen og finne de i opptaksoversikten. Oppdateringen sendes direkte til dekoderen via kabelnettet og man vil få en melding på TV-skjermen når oppdateringen er tilgjengelig, sier en lettet kommunikasjonssjef som mener at dette vil være til stor hjelp for deres kunder.

Facebook-aksjon eksploderte

Facebooksiden «Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud» ble i reportasjen vist fram, og siden hadde da 900 medlemmer. Etter reportasjen i går, har dette medlemstallet økt til 1574 medlemmer.

Se TV 2 hjelper deg hver torsdag kl.20.30.