SPURT AV FAR: Tiger Woods møter farens stemme i kontroversiell ny reklamefilm. (Foto: Nike/AP)
SPURT AV FAR: Tiger Woods møter farens stemme i kontroversiell ny reklamefilm. (Foto: Nike/AP)

Tiger Woods bruker avdød far til å selge sko

Kontroversiell reklamefilm med Tiger Woods.

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Skandaleomsuste Tiger Woods er på vei inn i varmen på flere områder. Etter han har begynt å spille golfturneringer igjen, er han nå også tilbake i reklamemanesjen.

Mobilbeskjeder

Etter at Woods ble avslørt å ha hatt en flere utenomekteskapelige sidesprang, kuttet sponsorene båndene til golfstjernen.

Tiger Woods skal ifølge amerikanske medier ha hatt en rekke elskerinner og detaljer har blitt avslørt helt siden han krasjet i november i fjor. Det har ikke manglet på saker i mediene, siden flere av elskerinnene har snakket villig og bidratt med informasjon som beskjeder på mobiltelefoner.

Fargene borte

Nå har Nike tatt ham inn i varmen igjen. Men borte er glansbildet av den store idrettshelten. Det er en ny Tiger Woods som er på reklamebanen.

I reklamen er de sterke fargene og det blide smilet, byttet ut med sort/hvitt og en alvorlig golfstjerne som hører sin avdøde fars stemme spørre om sønnen har lært noe.

– Hva lærte du, sønn?

Det er ikke første gang Tiger bringer faren Earl Woods navn inn i rampelyset. Han har tidligere sagt at påkjenningen rundt farens sykdom gjorde at han brukte mye sovemedisin, melder nyhetsbyrået AP.

– Jeg ønsker å finne ut hva du tenkte. Jeg ønsker å finne ut hva du føler – og lærte du noe? spør faren i reklamefilmen.

Tiger svarer ikke i reklamen, men svaret kunne kanskje ha vært: «Jeg lærte å være mer forsiktig med å sende tekstmeldinger».

Se reklamefilmen i videovinduet over.