KAN STRAFFES: Steven Gerrard risikerer straff etter å ha brukt albuen mot Pompeys Michael Brown. (Foto: PAUL ELLIS/AFP)
KAN STRAFFES: Steven Gerrard risikerer straff etter å ha brukt albuen mot Pompeys Michael Brown. (Foto: PAUL ELLIS/AFP)

Gerrard blir ikke straffet

Liverpool-kapteinen slipper unna FA-gransking for andre gang på en uke.

The Football Association tar ikke opp Steven Gerrards albue mot hodet til Portsmouths Michael Brown i gårsdagens kamp.

Liverpool-kapteinen kunne ha risikert en tiltale for voldelig oppførsel på grunn av sammenstøtet med Brown, om ikke dommer Stuart Attwell hadde sett situasjonen.

Men Attwell så episoden, snakket med Gerrard om den og rapportere hendelsen - og dermed kan ikke FA ta opp saken.

Det er andre gang på en uke at Gerrard slipper unna FAs regelhåndhevere.

Mot Wigan var Liverpool-ikonet i søkelyset etter å ha vist V-tegnet mot dommer Andre Marriner, men slapp også da unna FA-behandling fordi hendelsen var nortert i dommerens kamprapport.