X Foran
X Foran

Se - en luksuslimousin som leker racerbil

Og denne har attpåtil skyhøy mimrefaktor. Se bildene:

Den ble kalt "Den røde elefanten", og det er ikke så inmari rart. Mercedes-Benzen AMG stilte til start med under langløpet på belgiske Spa i 1971 var gigantisk!

Bilen var en 300 som fikk innmontert en 6,3-liters V8. Så trimmet AMG opp denne allerede voldelige kombinasjonen, blant annet ved å borre den opp til 6,8 liter, og satte i gang å kjøre racerløp. Vi snakker altså datidens S-klasse!

S-klasse med veltebur

X interiør
X interiør

Nå har AMG gått i mimreskuffen. De har tatt dagens åndelige nedarving, nemlig Mercedes-Benz S63 AMG - og gitt den samme behandling. Det betyr en diger S-klasse med veltebur og racingstoler.

Spar 1,3 millioner på luksus-Mercedes - les mer her

571 hk

x Bak
x Bak

Dette gjør de for å markere den nye S63 AMG. Det overraskende (?) er at miljøhensyn har kommet inn også her.

S63 har ikke lengre en 6,3-liters motor, men har gått ned til 5,5-liter med dobbel turbo. Men med 544 hester er det vel få som kommer til å klage på akkurat det. Men klager dur, kan du bestille "Performance Pack" som øker effekten til 571 hester.

Konge på Ringen

X Originalen
X Originalen

0-100 km/t går på 4,5 sekunder, toppfarta er på tysk begrenset til 250 km/t.

Du blir konge på Nürburgring hvis du kommer med en S63 AMG med bur og denne dekoreringen - det kan vi love deg!

Les mer om brukt S-klasse her