PS Mitsubishi L200
PS Mitsubishi L200

Enda tøffere arbeidshest

Mitsubishi oppdaterer pickupen sin både utvendig og inni. Dessuten blir den sterkere.

Fire år etter den ble lansert, er det klart for en facelift på Mitsubishis populære L200. Dette er en av de mest sporty pickupene på markedet. Nå finpusser Mitsubishi ytterligere på utseendet.

Ny front og nytt interiør er den største endringen på bilen som akkurat har hatt premiere på bilutstillingen i Brüssel.

L200 har fått mer muskuløs front, og høyere og rettere planprofil. Planlengden på Double Cab er økt med 18 cm til 105.5 cm og planhøyden på Club Cab er økt med 5.7 cm. Innvendig er det ny senterkonsoll, nytt multifunksjonsratt, nytt setemateriale og nye instrumenter.

Vellykket comeback: Les testen av Isuzu D-Max her

Mindre forbruk

Mitsubishi-ingeniørene har også finpusset litt på 2,5 liters dieselen. Den har 178 hk, og kan tilbys med en spesialtilpasset 5-trinns Mitsubishi INVECS-II automatgirkasse. L200 er også tilgjengelig med et rimeligere alternativ med 136hk.

Samtidig som Mitsubishi L200 har fått kraftigere motor, har imidlertid forbruk og CO2 utslipp gått ned: Forbruk fra 0,80-0,91 liter/mil (automatgir). CO2 utslipp fra 212 g/km - 240 g/km (automatgir)

Mazda BT50 er en god, gammel konkurrent. Les testen her

ESP er standard

L200 er ikke bare en skikkelig arbeidshest. Den scorer også høyt på aktiv og passiv sikkerhet. I 2008 var dette den eneste pickupen som fikk 4 stjerner i Euro-NCAPs kollisjonstest og er den eneste pickupen som har elektronisk stabilitetskontroll (ESP) som standard.

Prisene starter på kr 253.900,- for L200 Club Cab Invite, mens toppversjonen Double Cab Instyle med automat ligger på kr 356.900,-. Mitsubishi L200 2010 modell lanseres i Norge til våren.

VWs nye pickup-tøffing: Les mer om Amarok her

PS-L200%202010%20Brun
PS-L200%202010%20Brun