GMC Typoon 02
GMC Typoon 02

4 billige med 4x4

Lei av å stå fast i snøfonna, men har lavt bilbudsjett? Her er fire billige firehjulstrekkere!

Bil med firehjulstrekk behøver ikke være dyrt. Ikke behøver den være stor heller – snarere tvert i mot. Du kan også få en skikkelig sperk bil – og en fremtidig klassiker. Om du skulle ha hang til spoilere og fete skjermer, så lar det seg også kombinere med firehjulstrekk.



1995, Toyota HiAce 4Wd 6-seter. Kr. 59 000

HiAce--95.
HiAce--95.

For å se hele annonsen, klikk her:


Kombinasjonen her med seks sitteplasser, bagasjerom på størrelse med en liten hangar og firehjulstrekk gjorde at dette ble selve symbolet på en super-praktisk familiebil. Her fikk man plass til hundebur, tvillingvogn og sykkel – samtidig!

Men utpreget sexy er den ikke. Og skal du ha sprek bil – så bør du titte på annonsen under. Motoren er en seig og gammel kjenning. 2,4-liter diesel på 78 hk, ikke noe racerbil med andre ord.

Akkurat denne bilen ser på bildene ut til å være usedvanlig fin og velholdt i forhold til alderen. Og det vil undre meg stort om ikke en barnefamilie med ikke altfor stort bilbudsjett napper på denne...

Les vår test av helt ny HiAce 8-seter, her:






1992. GMC Typhoon. Kr. 145 000

GMC
GMC

For å se hele annonsen, klikk her:

Dette er rå redskap det! Motoren er en LB4 4,3 liter V6 med Mitsubishi TD06-17turbo og Garret intercooler. Og effekten er på ubeskjedene 280 eller 300 hk. Nok til å flytte doningen fra 0 – 100 km/t på rett over 5 sekunder. Firehjulstrekk og automatgir er selvfølgelig på plass.

Typhoon er samme bil GMC Syclone. Det som da den var ny i 1991 – var verdens raskeste pickup. Dette er altså samme bil, men med baksete og bagasjerom istedenfor lasteplan.

Dette er ganske uvanlig vare. Kun 4 000 eks ble lagd i årene 1992 og 1993. Dette er uten tvil en framtidig klassiker, og perfekt for deg som har dårlig tid på isete vinterveier.

Lyst på engelsk bil i steden? Lest test av Feerlanderher:

1997, Subaru Vivio. Kr 29 000

Subaru-Vivio
Subaru-Vivio

For å se hele annonsen, klikk her:

Neida – du behøver ikke kjøpe stor bil for å få firehjulstrekker... Vivio er kjempeliten, og noen synes sikkert til og med at den er søt. Motoren her naturlig nok heller ikke noe monster akkurat. 650 ccm og 44 hk er det du finner under panseret.

Den ble såvidt oss bekjent produsert mellom 1992 og 1998, og dette eksemplaret er fra 97. Det ble solgt noen av disse i Norge midt på 90-tallet, men det er ikke ofte man møter de langs veien lengre.

Kan jo som kuriosa nevne at du fikk Vivio med et – mildt sagt – særegent 2-dørs coupe / sedan karosseri også.

Alt du trenger å vite om brukt Subaru finner du her:

1999, Galloper 2,5 TD Innovation. Kr. 80 000

Galloper
Galloper

For å se hele annonsen, klikk her:

Ønsker du deg egentlig en Ferrari Testarossa, men har bruk for en SUV? Ja, da tror jeg vi har funnet bilen for deg! Den er til og med – nesten – rød! Sjekk her: Her er det skikkelig bredda skjermer både foran og bak, kanalskjørt, scoop på panseret og en seriøs bakspoiler over bakruta...

Spøk til side: Galloper er engentlig en Mitsubishi Pajero som er lisensprodusert av Hyundai. (Det står Hyundai i vognkortet). Dette er solide og gode biler, kanskje med unntak av girkassa, som kan være et svakt punkt. Bilen er bare 3-dørs, men har 5-sitteplasser.

Motoren er den velkjente 2,5-liter turbo-dieselen med intercooler på 100 hk, og den er utstyrt med høy- og lavserie, noe som gjør at den tar seg godt fram selv om veien slutter...

Klikk her for å leste om brukt Mitsubishi Pajero fra samme tid: