Aksel Lund Svindal (Foto: JOHN G. MABANGLO/EPA)
Aksel Lund Svindal (Foto: JOHN G. MABANGLO/EPA)

Lund Svindal har gått glipp av millioner

Årsaken er skiforbundets avtale med Telenor. Nå mener alpinstjernen at tiden er inne for å se på nye sponsorløsninger på hjelmen.

Aksel Lund Svindal (Foto: MIKE SEGAR/REUTERS)
Aksel Lund Svindal (Foto: MIKE SEGAR/REUTERS)

Beaver Creek (TV 2 Sporten): Aksel Lund Svindals hodeplagg er verd flere millioner kroner.

Skistjernen tegnet i sommer en avtale med Red Bull, men den innebar ikke sponsing av hodeplagget - noe energidrikkselskapet ønsker.

- Det er ikke bare de som har vært interessert, men også flere andre store internasjonale selskaper. Men til nå har det vært et ikke-tema. Men har vi en dialog om det, så vet man ikke hva fremtiden bringer, sier Lund Svindal til TV 2 Sporten.

Utfordrende forhandlinger
For etter OL utgår alpinlandslagets kontrakt med hovedsponsor Telenor. Begge ønsker å forlenge, men interessen rundt hodeplagget til den største stjernen gir utfordrende forhandlinger, selv om Lund Svindal sier han har en god dialog med både Skiforbundet og sponsorene til forbundet.

- Viss trenden er at toppene forsvinner - da er det jo svært negativt. Da får vi tenke oss om på om denne typen sponsing, hvor det er mulig å løsrive seg, er den riktige veien å gå for oss for å få frem merkevaren Telenor, sier Petter Svendsen, sponsorsjef i telegiganten.

- Kan bli mer på alle
- Har du noe som fungerer bra og som har vært likt i alle år, er du ikke så lysten på forandring. Men det er jo ikke utenkelig å kunne bake en kake større. At det blir mer på alle, sier alpinesset.

- Er du og forbundet enig om hvordan dette kan gjøres?

- Jeg har jo lagt merke til at det er mye politikk i idretten. Den diskusjonen har jeg klart å holde meg unna. De som utfører aktiviteten vil ofte stå et stykke fra politikerne. Jeg har ikke så mye annet å si om det.

Se hele intervjuet her:

368983