DSC_2506
DSC_2506

Årets nettbutikk er kåret

Klesbutikkene gjorde rent bord under årets konkurranse. Er du enig med juryen? Si din mening her.

For femte året på rad kåret Posten, eller Bring, årets nettbutikk. Av totalt ni finalister, var seks av disse klesbutikker.

H&M, Gina Tricot og Motehus.no

De tre bedriftene som til slutt stakk av med seieren, var HM.com som ble kåret til årets nettbutikk, Ginatricot.com som vant prisen for beste nykommer, mens innovasjonsprisen gikk til Sandnes-bedriften Motehus.no.

– Disse butikkene har utviklet seg mye de siste årene, og har nå gode løsninger som gjør det enkelt og hyggelig å handle klær på nettet. Gode betalingsløsninger og retursystemer, er også viktige elementer i kåringen av vinner, skriver Posten i en pressemelding.

Tar kundene på alvor

I juryen satt Katrine Bjerke Mathisen i Bring Eirik Staff i ErgoGroup, Andreas Schonhaug i Netlife Research, Lars Bjørge i DDB Tribal og Erlend Espedal i TNS Gallup.

– Norske nettbutikker blir stadig bedre, og juryen har hatt en vanskelig jobb med å kåre vinnerne. Når klesbutikkene i år kommer ut som vinnere, er det fordi de har tatt kundene på alvor. Å handle klær på nettet, kan være vanskelig. HM.com, Ginotricot.com og Motehus.no har gjort det enklere, sier juryformann Katrine Bjerke Mathisen.

Enig med Bring? Si din mening i kommentarfeltet nederst på siden.

Finalister Årets nettbutikk:

Hm.com (vinner)

Komplett.no

Cdon.no

Kondomeriet.no

Finalister Årets nykommer:

Ginatricot.com (vinner)

Ladiesroom.no

Finalister Innovasjonsprisen:

Motehus.no (vinner)

HM.com

Nelly.com

Tidligere vinnere:

Årets nettbutikk 2008: Storogfin.no

Årets nykommer 2008: Bleieboden.no

Innovasjonsprisen 2008: Elefun.no

Årets nettbutikk 2007: Komplett.no

Årets nykommer 2007: Papirloftet.no

Årets nettbutikk 2006: Komplett.no

Årets nykommer 2006: Fess.no

Årets nettbutikk 2005: Elkjop.no