Høstlansering_680_ny
Høstlansering_680_ny

Liker du også TV 2-låta?

TV 2 blir nedringt angående låta til videosnutten om høstens programmer.

I dag offentliggjør TV 2 Underholdning hele sitt høstprogram. I løpet av dagen får du ferske intervjuer og reportasjer om TV 2s største programmer og profiler.

For et par uker siden begynte det å gå en promokampanje på TV 2 som viser høstens programmer på TV-kanalen.

Se kampanjen øverst. Under kan du se bilder fra innspillingen.

Umiddelbart etter kampanjen startet på TV 2 begynte telefonene å ringe. Folk lurte på hvem som spiller den fengende låta. Låta har også blitt hyppig etterspurt på ulike diskusjonsforumer rundt omkring på nettet.

80-åring interessert i låta

Låta ble i 2003 laget av det italienske elektronika-bandet Planet Funk og heter «The Switch». Det er ikke uvanlig at TV 2 får spørsmål om hvilken musikk som spilles når det brukes originalmusikk i kampanjer.

- Aldri før har vi hatt så stor pågang som i sommer. Denne har tydeligvis vært et godt valg, for vi blir nedrent av henvendelser fra både ung og gammel. Eldste som har kontaktet oss er faktisk over 80 år, sier produsent for kampanjen og TV 2s promosjef Tormod Engelsen til TV2Underholdning.no.

Spilte låten flere hundre ganger

- Vi har funnet en låt som har en veldig bred appell, oser av positivitet og ikke minst er vanvittig slitesterk. Under innspillingen av bildene spilte vi melodien sikkert flere hundre ganger uten att noen ble lei. Bare det et er et godt tegn, sier en strålende fornøyd Engelsen som også mener at bruk av originalmusikk i promo er god markedsføring av musikken.

- Hvis vi for eksempel hadde kreditert artisten i promoen hadde det ligger en veldig god markedsføringseffekt i dette, men til nå har ikke noen av plateselskapene sett verdien i dette - synd for dem.

Engelsen forteller at de nå gjør et tilsvarende «markedsføringsstunt» for låta «Ambitions» av det norske bandet Donkeyboy i forbindelse med lanseringen av TV 2-programmet «X Factor».

- Jeg håper, i dette tilfellet, at plateselskapet Warner ser verdien av å bruke en artist i en promo. Donkeyboy, som er i deres stall, vil nok merke en kraftig salgsvekst de nærmeste månedene, tror Engelsen.

Fikk samlet alle programlederne

Kampanjen ble spilt inn i Nydalen studios tidligere i sommer.

- Med god hjelp fra alle involverte fikk vi samlet alle programlederne over en fire dagers periode til innspilling av alle scenene, forteller Engelsen.

Se bilder fra innspillingen her:

DSC_0012
DSC_0012

TEN_5179
TEN_5179

TEN_5234
TEN_5234

TEN_5302
TEN_5302

TEN_5462
TEN_5462

TEN_5636_2
TEN_5636_2

TEN_5723
TEN_5723